آرشیو چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۳۰۲
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

اچ پی کروم بوک رقیب آی پد پرو را معرفی کرد

فارنت: امروز شرکت اچ پی نیز از کروم بوک X2 با ویژگی هایی همچون صفحه کلید جداشونده و قلم استایلوس پرده برداشته است. اچ پی کروم بوک X2 که برخی از آن به عنوان رقیب آی پد پرو شرکت اپل یاد می کنند، همانند این محصول از نمایشگری 3/ 12 اینچی بهره برده (البته نسخه آی پد پرو با نمایشگر 9/ 12 اینچی هم قابل سفارش است) و دارای صفحه کلید جداشونده و قلم استایلوس است.

البته اصلی ترین مزیت اچ پی کروم بوک X2 نسبت به تبلت بالارده اپل، داشتن قیمت به مراتب مقرون به صرفه تر است، چرا که این محصول به همراه تمام متعلقاتش با قیمت 599 دلاربه بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که نسخه پایه آی پد پرو 649 دلار قیمت گذاری شده و اگر مایل به خرید نسخه 9/ 12 اینچی با کیبورد و قلم باشید هم باید 1067 دلار هزینه کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که علت قیمت پایین تر اچ پی کروم بوک X2 نسبت به آی پد پرو بهره مندی از سخت افزار ضعیف تر نیست، چراکه این تبلت اچ پی میزبان پردازنده Core m3 اینتل از نسل هفتم در کنار 4 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. نمایشگر این محصول قادر به ارائه رزولوشن 2400 در 1600 پیکسل است و از جمله دیگر مشخصات آن می توان به دوربین اصلی و سلفی به ترتیب 5 و 13 مگاپیکسلی، دو درگاه USB-C، درگاه کارت حافظه میکرو اس دی، جک هدفون و یک باتری با عمر شارژ 5/ 10 ساعته اشاره کرد. طبق اعلام شرکت سازنده، کروم بوک X2 از تابستان پیش رو به بازار عرضه خواهد شد.

هدستی که ذهن تان را می خواند

فارنت: محققان دانشگاه MIT به تازگی موفق به ساخت هدستی شده اند که قادر به خواندن افکار است و پیش نیاز کنترل گجت های هوشمند را بدون اعمال هیچ گونه حرکتی مهیا می کند. این هدست جدید بدون آنکه شما کلمه ای را به زبان جاری کنید، می تواند افکارتان را خوانده، بررسی کرده و به آن پاسخ دهد، آن هم بدون هیچ گونه صدایی! همان گونه که در جریان هستید، در حال حاضر نهایتا می توان از دستورات صوتی برای اعمال فرمان به دستیاران صوتی و در پس آن دسترسی به ویژگی خاصی استفاده کرد. البته هدست جدید محققان MIT پا را فراتر از این ویژگی گذاشته و امکان کنترل گجت های هوشمند و درنهایت اعمال مقصودی خاص صرفا با فکر کردن را به ارمغان می آورد.

ایده اصلی طراحی این محصول، ایجاد راه تعامل جدیدی میان انسان و ماشین بوده و فهمیدن اینکه می توان یک پلت فرم محاسباتی داشت که بیشتر درونی باشد یا خیر؟ این هدست عجیب دارای الکترودهایی بوده که به استخوان فک متصل شده و سیگنال هایی از این طریق به مغز ارسال می کند تا بتواند با کاربر در ارتباط باشد. هدست مورد بحث همچنین دارای قسمتی حلزونی شده است که ارتعاشاتی به استخوان درونی گوش انتقال می دهد، از این رو تداخلی با صداهای اطرافتان ایجاد نخواهد کرد.