آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۶
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

انتقاد از تاخیر 7 ساله

برخی از کاربران فضای مجازی از قوه قضائیه برای تاخیر 7 ساله در نهایی کردن پرونده محکومیت خاوری انتقاد کرده اند. این کاربران نوشته اند 7 سال پس از پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی، محکومیت خاوری قطعی شده و به اجرای احکام رفته تا اموالش در ایران شناسایی و توقیف شود. برخی کاربران با کنایه نوشته اند: لابد اموال خاوری تا حالا هم از ایران خارج نشده است. حالا چه عجله ای بود؟

اولویت در شهرداری، اصلاح روش ها

یک فعال سیاسی در فضای مجازی نوشت که شورای شهر تهران فردی را به عنوان شهردار انتخاب کند که در جهت مبارزه با فساد و رانت، اصلاح ساختار و روش ها را بر افشاگری اولویت دهد. استوار باشد و الزام های سیستمی اصلاح گرایی را درک کند.

نگرانی از فرار مرتضوی

برخی از کاربران فضای مجازی نسبت به فرار «سعید مرتضوی» دادستان پیشین تهران ابراز نگرانی کرده اند. یک مقام دولت دوازدهم او را «عامل رازهای سر به مهر» دانست که در جریان اطلاعات «یک دهه تاریخ قضایی ایران» است. یک فعال سیاسی نیز در فضای مجازی نوشت: پاسخ سخنگوی قوه قضائیه به خبرنگاران درباره در دسترس نبودن مرتضوی، به منزله خفت و خواری این محکوم است و نشان می دهد که سقوط حد و مرز ندارد.

پیگیری مطالبه حضور زنان در ورزشگاه ها

مطالبه ورود زنان تماشاگر به ورزشگاه ها متعلق به طبقه و گروه خاصی نیست. در فضای مجازی تصاویر مختلفی از زنان در سنین مختلف و شهرهای متفاوت منتشر شده است که خواهان حضور در ورزشگاه ها برای تماشای مسابقات فوتبال هستند.

انتقاد از کشت هندوانه در مناطق کم آب

برخی کاربران فضای مجازی کشت هندوانه در استان سیستان و بلوچستان را اقدامی نادرست دانسته و برای آن تعبیر «صادرات آب» را به کار برده اند. این کاربران به کم آبی و خشکسالی در این استان اشاره کرده اند و خواستار ممانعت از کشت محصولات نیازمند به آب فراوان در همه استان ها شده اند.