آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۲
شهرستان ها
۷

بودجه عمرانی سیستان و بلوچستان امسال 6 درصد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: اساسنامه توسعه سواحل مکران شش ماه است که در هیئت وزیران گیر کرده است.

غلامرضا مالکی در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان در استانداری این استان اظهار داشت: نمی توان بدون تصویب آن اساسنامه در آنجا پروژه تعریف کرد و بر این کار باید اساسنامه و مطالعاتش خارج و وظایف دستگاه های اجرایی مشخص شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در ادامه با یادآوری کاهش بودجه عمرانی استان گفت: 6 درصد بودجه عمرانی ما نسبت به سال 1396 کاهش پیدا کرده است و ردیف ارتقای منابع ما که 59 میلیارد تومان است حذف شده است.

وی ادامه داد: تا کنون از محل 900 میلیارد تومان ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه یک ریال تخصیص داده نشده است. مالکی ادامه داد: از 2188 میلیارد تومان اعتبارات استانی بیش از 800 میلیارد تومان تخصیص یافته است که بیش از 300 میلیارد تومان نقدی دو درصد نفت و گاز است که از این محل نزدیک به 100 میلیارد تومان حقوق پرداخت کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به خالی بودن 50 درصد پست های سازمانی در استان افزود:70 درصد کارمندان یک دستگاه اجرایی زیر دیپلم هستند.

وی ادامه داد: شهرداری مرکز سیستان و بلوچستان 800 پست سازمانی دارد اما 900 نفر نیروی مازاد در آن کار می کنند.