آرشیو دو‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۲
شهرستان ها
۷

فرماندار لنجان: مردم باید مصرف آب را مدیریت کنند

فرماندار لنجان در نشست با کشاورزان این شهرستان گفت: برای جلوگیری از اختلال آب در بخش های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی باید از این میزان آب موجود به صورت مناسب بهره برداری کنیم از این رو مردم خود باید در خط مقدم مدیریت مصرف آب قرار گیرند.

فولادشهر- خبرنگار کیهان: مهدی صفرخانلو اضافه کرد: امروز در حوزه کاهش مصرف آب تمام ادارات و نهادهای دولتی در شهرستان لنجان موظف هستند با انجام اقدامات لازم همچون نصب سیستم های کاهنده مصرف آب، آب مصرفی خود را کاهش دهند تا مردم در مواقع حضور در ادارات با فرهنگ مصرف بهینه به خوبی آشنا شوند.

وی افزود: شهرداری ها نیز می توانند با جایگزین کردن گونه های سازگار با کم آبی به جای چمن، آبیاری شبانه و استفاده از روش های نوین آب رسانی و کاشت گونه های گیاهی مقاوم و... به سمت کاهش مصرف آب حرکت کرده و با استفاده از روش های جدید به جای کاشت چمن به حفظ منظر شهر بپردازند.

وی اضافه کرد: امروز باید با تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به سمت مدیریت مصرف آب و کاهش پیامدهای ناشی از بحران کمبود آب حرکت کنیم، چرا که متاسفانه این مهم در دهه های اخیر مورد کم توجهی قرار گرفته و باعث شده امروز با مشکل کم آبی و افزایش مصرف آب مواجه شویم.