آرشیو دو‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

وقوع 30 درصد جرایم کشور در تهران

تحول در مرکز 110 کلانتری ها به زودی آغاز می شود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه 30 درصد جرایم کشور در تهران رخ می دهد، گفت: اجرای طرح رعد در شهر تهران، نقطه تحول در عمل و اجرا برای پلیس پیشگیری است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در مراسم معارفه رئیس جدید پلیس پیشگیری پایتخت، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تحول در کلانتری ها، افزود: باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم.

رحیمی با اشاره به برنامه پلیس پایتخت در تهران اظهارداشت: اولین برنامه تحول در کلانتری ها است که باید در این رابطه همت بیشتری داشته باشیم چرا که اصلی ترین مسئله در نیروی انتظامی بالاخص کلانتری ها سلامت و صحت عمل است، چون مجموعه کارکنان کلانتری باید با ناهنجاری ها برخورد کنند و لازم است نیروها با صداقت و رفتارهای صحیح به ایفای نقش بپردازند.

وی، دومین برنامه پلیس پایتخت را حرکت در مسیر فلسفه وجودی تشکیل کلانتری ها برشمرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرایم، کشف جرم و دستگیری مجرمان از وظایف اصلی ضابطان قضائی است.

رئیس پلیس تهران، یکی دیگر از برنامه های این پلیس را تکریم ارباب رجوع عنوان و ادامه داد: پلیس می تواند همچون یک معلم اخلاق عمل کند و علاوه بر ارائه خدمات انتظامی به ارباب رجوع، نحوه برخورد اخلاقی را مد نظر قرار دهد.

سردار رحیمی، چهارمین برنامه پلیس پایتخت را اجرای درست و دقیق ماموریت ها در زمان اعلام خبر به اپراتور مرکز فوریت های پلیسی 110، بیان کرد و افزود: هنگامی که خبری از سوی اپراتور به واحدهای انتظامی اعلام می شود تمامی واحدهای مرتبط باید وارد عمل شوند تا ماموریت ها به درستی انجام شود چرا که کاهش فاصله وقوع جرم با کشف جرم رابطه ای مستقیم دارد.

وی، آخرین برنامه پلیس تهران بزرگ را اهتمام جدی به نظم و انضباط در کلانتری ها اعلام کرد و گفت: انضباط محوری، عملیات و اطلاعات محوری و نیز کشف محوری؛ سه رکن اساسی در ماموریت های پلیس است که باید در کلانتری ها مد نظر قرار گیرد.رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه80 درصد نیروهای کلانتری ها باید در حوزه های عملیاتی به کارگیری شوند تا در پیشگیری از وقوع جرم و دستگیری مجرمان به نحوی شایسته عمل کنیم، گفت: تحول در مرکز 110 کلانتری ها به زودی آغاز می شود تا رسیدگی به امور شهروندان سریع تر انجام شود.