آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۳۱۲۴
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

مصاحبه با عفت عمومی درباره خاوری و سلین دیون

پوریا عالمی

بعد از هفت سال قرار است اموال آقای خاوری - که رفت کانادا بغل سلین دیون و همسایه شان شد - شناسایی شود.

اما هفت ثانیه بعد اگر دوربین بزرگراه بزند که خلاف عفت عمومی رانندگی کرده ای، هم اس ام اس برایت می آید، هم ماشینت یک ماه می خوابد. به همین مناسبت ما با عفت عمومی مصاحبه ای کرده ایم:

ما: سلام عفت جان. اول خودت را معرفی کن و بعد بگو چرا دوربین پلیس روی شما حساس است، اما روی اختلاس حساس نبوده؟

عفت: من عفت عمومی هستم. ببینید مسئله اختلاس مسئله مالی است و مسئله ای که مالی باشد، راحت ماستمالی می شود. درحالی که مسئله من مسئله عمومی است و مسئله ای که عمومی باشد، عموم روش حساس است. عموم برخلاف داییم روی این مسائل حساس است. قاه قاه قاه. شوخی زمختی کردم.

ما: چرا وقتی دوربین بزرگراه آدم را جریمه می کند هفت ثانیه ای جریمه اش به دست آدم می رسد و از حساب آدم کم می شود، اما خاوری سه هزار میلیارد اختلاس کرد و هفت سال طول کشید تا شناسایی اش شروع شود؟

عفت: آهان. چون خاوری توی بزرگراه خیلی خوب رانندگی می کرد. اگر دوربین بزرگراه خاوری را هم می گرفت، الان خودش و ماشینش خوابیده بودند.

ما: یعنی محمودرضا خاوری، رئیس سابق بانک ملی، اگر از طریق بزرگراه از کشور خارج می شد قضیه حل بود و الان دستگیر شده بود؟

عفت: بله. متاسفانه خاوری از اسمش هم معلوم است که نمی توانسته از بزرگراه عبور کند. او مثل همه خاوری های دیگر انداخته جاده قدیم و گازش را گرفته و رفته.

ما: عکس هایی از خاوری منتشر شده که در کانادا با پول ملت رفته بغل سلین دیون و همسایه شان شده، علاوه برآن رفته کازینو و قمارخانه و با پول ملت قمار هم می کند و پول ها را به باد می دهد. الان چی؟

عفت: اگر پول خودش نباشد عیبی ندارد، چون از قدیم گفتند پول بادآورده را باد می برد! بعد هم شما نگران نباشید، خاوری اگر بباز بود که الان هشتش گروی نه اش بود. الان – بزنم به تخته – در کانادا ساخت وسازی راه انداخته و سر یک کانادایی را هم کلاه گذاشته. نه بابا... او بلد است چی کار کند.

جمع بندی

سوفیا... عشق من... هر کاری می کنی بکن و هرچی می خوری بخور و هرچی بالا می کشی بکش، اما موقع رانندگی کمربند و شالت را سفت ببند که جریمه نشوی.