آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۰۶۵
صفحه آخر
۱۶
هشتگ روز (# مرتضوی)

کجایی، دقیقا کجایی؟

طنزپردازان همیشه حاضر در صحنه توییتر، 72 ساعت است که مشغول شوخی با خبر گم شدن سعید مرتضوی هستند. آنها خبر مربوط به صدور حکم جلب مرتضوی و «گیرنیاوردنش» را سوژه کرده اند تا هشتگ «مرتضوی» داغ و چشمه خلاقیت های طنز و شوخی شان هم جوشان شود.

اهالی توییتر فارسی کمی بعد از داغ شدن این هشتگ کم نگذاشتند و طرحی راه انداختند به نام «جست وجوی منازل» که در توییت های خود با طنز اعلام می کردند که گم شده و در خانه آنها نیست و آنقدر خانه به خانه بگردیم تا بالاخره

پیدایش کنیم.

آنچه می خوانید مجموعه ای از این توییت های طنز و شوخی است که در هشتگ «مرتضوی» جمع شده و نیازی به توضیح اضافه دیگری هم ندارد: «دکل نفتی گم شد و پیدا نشد، از پیدا شدن او با من نگین»، «به دنبال توام منزل به منزل، پریشان می روم ساحل به ساحل»، «فردی به نام سعید دیریست گم شده...»، «سعید مرتضوی اگه اینجا رو می خونی یه تماس با بگیر، دنبالتن»، «تازه فهمیدم اون جریمه 200 هزارتومنی، عوارض خروج از کشورش بوده»، «بعد از گم شدن دکل نفتی، گم شدن مرتضوی رو هم گذاشتیم تو رزومه»، «اگه از مامان من بپرسین کجاست؟ می گه تو همون کابینت دومی، جلوی چشمت. از قضا همون جا هم هست و پیدا می شه»، «هرکی برش داشته خودش بذاره سرجاش»، «خانم ها و آقایان هرکی دید یه دود سفید بفرسته بالا، کمک کنیم مسوولان پیداش کنن، ثواب داره»، «هم سرده، هم بارون میاد. من هم اگه جای او بودم از جام تکون نمی خوردم تا هوا مساعد شه»، «قاضی مرتضوی اگه اسمت رو سرچ می کنی، قوه قضایه دنبالته، برو یه جا قایم شو»، «سعیدم کجایی؟ دقیقا کجایی؟»، «حتی مامان ها هم نمی دونن کجاست»، «به نظرم رفته تو اتاقش به کارهای بدش فکر کنه»، «خونه ما که نبود، بده بغلی: طرح جست وجو منزل به منزل»، «زیر درخت آلبالو گم شده... خبر داری؟ نه نه، بی خبری؟ نه نه»، «چه کسی سعید مرتضوی مرا جابه جا کرد» و «چن روزه وقتی می رم بیرون تو خیابون چشم می چرخونم، او رو نمی بینم. ممکنه سهو خارج پیدا کرده باشه، اومده کانادا».