آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۳
صفحه اول
۱

اسد: اقدام کشورهای متجاوز خصمانه بود

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با اشاره به تجاوز هوایی و موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: تجاوز سه جانبه غربی ها به سوریه با تلاش برای گمراه کردن افکار عمومی و اتهام زنی کشورهای متجاوز در شورای امنیت به دمشق و مسکو همراه شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رئیس جمهور سوریه دیروز در دیدار هیاتی از حزب حاکم روسیه در دمشق با وی گفت: تجاوز کشورهای غربی به سوریه نشان می دهد که دمشق و مسکو در یک نبرد واحد با تروریسم قرار دارند. وی در ادامه همچنین بر ضرورت ایجاد ساز وکارهای مناسب برای تقویت همکاری های اقتصادی میان روسیه و سوریه بویژه در زمینه بازسازی این کشور و نیز اهمیت همکاری پارلمانی بین دمشق - مسکو در محافل بین المللی بویژه در برهه ای که جهان شاهد بازطراحی نقشه سیاسی می باشد، تاکید کرد. بشار اسد در جریان این دیدار حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را یک اقدام خصمانه توصیف کرد وگفت دمشق با کمک مسکو زرادخانه شیمیایی خود را از بین برده بود.

اعضای هیات روسی نیز در این دیدار با محکوم کردن تجاوز سه جانبه غربی ها به سوریه که نقض آشکار قوانین بین المللی است، اعلام کرد: ملت سوریه هم اکنون خود را برای دوره ثبات و بازسازی ویرانه های ناشی از جنایت های تروریست ها آماده می کند. این هیات همچنین بر حمایت روسیه از سوریه در جنگ کنونی تاکید کرد. اعضای هیات روسی حاضر در این دیدار در عین حال از تمایل طرف روس بر تقویت و تعمیق همکاری با سوریه در زمینه های اقتصادی، بازسازی این کشور و امضای توافق نامه میان استان ها و شهرهای دو کشور خبر دادند. دو طرف در این دیدار همچنین، جدیدترین تحولات سوریه و تجاوز سه جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس به خاک این کشور و روابط تاریخی دو کشور را بررسی کردند. کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد روز شنبه به بهانه واهی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی برخی اهداف را در سوریه هدف تجاوز و حملات هوایی و موشکی خود قرار دادند.