آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۳
صفحه آخر
۲۰

اتومبیل 8 تنی رئیس جمهور

شرکت خودروسازی کادیلاک اعلام کرده، خودروی تشریفاتی رئیس جمهور آمریکا را با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا ساخته و بزودی آن را تحویل کاخ سفید خواهد داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان سازنده خودروی یک و نیم میلیون دلاری ترامپ اعلام کرده اند خودروی ساخت آنها از ترامپ در مقابل سلاح های بالستیک، انفجار مواد شیمیایی و سایر مواد منفجره محافظت خواهد کرد و این خودرو در اواخر تابستان به تیم محافظان او تحویل می شود.

این ماشین زرهی محصول کارخانه کادیلاک قرار است جایگزین خودروی ویژه دوران ریاست جمهوری باراک اوباما شود. در این خودرو ضخامتی برابر با هشت اینچ دارد و در برابر انفجار بمب مقاوم است، همچنین درصورت بروز حمله شیمیایی درون آن اکسیژن پخش می شود.

این خودروی سدان طولی بزرگ تر از خودروهای معمولی دارد و فعلا در یک پوشش استتار قراردارد تا شناسایی نشود. اکنون ترامپ از خودرویی که برای اوباما ساخته اند برای رفت و آمد در سطح جاده ها استفاده می کند. قرار است حدود 12 عدد از سری جدید خودروهای تشریفاتی برای ترامپ ساخته شود که به گفته سازندگان امن ترین وسیله نقلیه درجهان و مبلغ کل آن 8/15 میلیون دلارخواهد بود.

وزن خودرو حدود هشت تن و دارای درهایی از جنس فولاد و شیشه های ضد گلوله است. این خودرو دارای جایگاه ویژه حمل سلاح و سیستم تولید اکسیژن و تایرهای ضد پنچر شدن است. پنجره ها از خارج قابل بازشدن و شکستگی نیستند و فقط راننده می تواند پنجره خودرو را در مواقع اورژانسی یا مورد نیاز باز کند. روی باک سوخت آن موادی وجود دارد که حتی درصورت برخورد مستقیم با موشک دچار انفجار نمی شود.