آرشیو دو‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۳
جامعه
۱۷

پخش رسمی تلویزیون تعاملی «سینا» تا یک ماه آینده

مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش از پخش رسمی تلویزیون تعاملی سینا تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: با آغاز به کار رسمی این سامانه، مخاطبان ما طبقه بندی می شوند و هرکدام امکان دیدن برنامه خاص خود را دارند.

به گزارش ایسنا، مهدی علی اکبرزاده افزود: تلویزیون تعاملی سینا، یک تلویزیون اینترنتی به نشانی sinatv.medu.ir است. وی بیان کرد: پروژه تلویزیون تعاملی، پروژه ای با هدف کاستن فاصله میان خانواده ها، اولیای مدارس و دانش آموزان از وزارت آموزش و پرورش است و تلاش می کنیم بسیاری از پیام ها و درخواست های خود را بی واسطه به خانواده ها و سایر مخاطبان برسانیم. مدیر پروژه تولید برنامه های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در مرحله اول این پروژه روی موضوع آسیب های اجتماعی متمرکز شدیم، عنوان کرد: برنامه هایی را درباره آسیب های اجتماعی دانش آموزان تولید کردیم که خانواده ها مخاطبان آن هستند. این ویدئوها بتدریج در سینا تی وی بارگذاری می شوند.

علی اکبرزاده ادامه داد: اکنون در مرحله اجرای آزمایشی قرار داریم. با آغازبه کار رسمی این سایت، مخاطبان ما طبقه بندی می شوند و هرکدام امکان دیدن برنامه خاص خود را دارند؛ به عنوان مثال اکنون برنامه هایی مختص دانش آموزان با موضوع آموزش مهارت های زندگی، محیط زیست، منابع آبی، حقوق شهروندی و... در حال تولید است. برای مدیران مدارس و مناطق و معلمان هم برنامه های خاصی اعم از آموزش مدیریت مالی، پرورشی، تربیت بدنی، بهداشت فردی و محیطی در دست تولید داریم. البته قبلا هم به طرق مختلف این آموزش ها ارائه می شد، اما سعی داریم آموزش ها را به روز رسانی کنیم.

وی درباره نحوه و سطح دسترسی به برنامه های تولید شده گفت: اکنون در مرحله اجرای آزمایشی، مخاطب عمومی داریم و عموم می توانند وارد سامانه شده، تلفن همراه خود را وارد و ثبت نام کنند، اما از زمان بارگذاری رسمی تلویزیون تعاملی سطوح دسترسی به برنامه ها تعریف شده و طبقه بندی خواهد شد.