آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۳
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰

ضمایر

من

غلامرضا اممی با ترجمه آثاری از زکریا تامر و اومبرتو اکو به نمایشگاه کتاب سی ویکم می آید.

آن طور که این نویسنده، مترجم و منتقد ادبی به ایلنا گفته، مجموعه داستان «رعد» از نویسنده بزرگ جهانی عرب زکریا تامر را ترجمه کرده که انتشارات مروارید آن را منتشر می کند: «تامر نویسنده محبوب و معروفی در میان اعراب است و اتفاقا از دوستان من هم هست».

این مترجم سپس از انتشار ترجمه اثر جدیدی از اومبرتو اکو خبر داده: کتاب دیگری از اومبرتو اکو با خرید حق کپی رایت بزودی منتشر می شود. این کتاب «چگونه...؟» نام دارد و درواقع مجموعه طنزها و نگاه انتقادی و نقادانه اومبرتو اکو است به دنیای مدرن که نشر کتاب گویا آن را منتشر خواهد کرد.

علاوه بر این، کتاب دیگری از اومبرتو اکو به نام «سه قصه» که توسط نشر چکه منتشر شده بود بلافاصه به چاپ دوم رسید.

اکنون نیز با اتمام نسخه های این نوبت چاپ، این کتاب برای چاپ سوم زیر چاپ می رود.

او

هوشنگ چالنگی، شاعر دوست داشتنی شعر دیگر، که از دهه 40 به عنوان دهه درخشان جریان های نوظهور در شعر فارسی بود تا کنون که دوباره رجعتی از سوی جوانان به برخی از آن جریان ها از جمله همین جریان شعر دیگر صورت گرفته است، جمعه آینده به ساری می رود.

چالنگی شاعر مجمعه شعرهای «زنگوله تنبل»، «آبی ملحوظ» از آنهاست که اغلب به دعوت دوستداران ادبیات نه نمی گوید.

حالا هم ایبنا خبر داده او همراه محمد خلیلی، دیگر شاعر دهه چهلی قرار است به شهر کتاب ساری بروند تا در نشست رونمایی کتاب «بی حضور غباردست» نوشته لیلا محبوبی که جمعه 31 فروردین ماه برگزار می شود، شرکت کنند. بی حضور غباردست را روز جمعه 31 فروردین ماه برگزار می کند.