آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۳
جامعه
۱۷

عقب افتادگی ارومیه از برنامه احیا

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره دریاچه ارومیه، گفت: کمی از برنامه احیا عقب هستیم، اما اقداماتی همچون حفاظت فیزیکی اطراف دریاچه، جلوگیری از چرای دام و برداشت علوفه که از جمله اقدامات ضروری در راستای تثبیت بستر دریاچه و احیا به شمار می رود، با جدیت در حال اجراست.

به گزارش جام جم، عیسی کلانتری در سفر به ارومیه افزود: گرچه فاصله زیادی با حجم نرمال آب دریاچه ارومیه وجود دارد، اما از نظر حفظ وسعت در وضعیت خوبی قرار داریم. وی با تاکید بر این که دریاچه ارومیه قابل احیاست، تصریح کرد: البته باید عزم ملی برای احیای دریاچه وجود داشته باشد و جمیع شرایط از جمله شرایط اعتباری احیا فراهم شود.

ستاد احیا شکست خورد

هرچند به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دریاچه ارومیه قابل نجات است، اما فاطمه ظفر نژاد، پژوهشگر آب و توسعه پایداربه فارس گفته پروژه ستاد احیای دریاچه ارومیه شکست خورده است. ظفر نژاد با بیان این که باز هم ستاد احیای دریاچه ارومیه به فکر مدیریت سازه ای است و از طرح انتقال آب صحبت می کند، گفت: حتی صحبت کردن از انتقال آب از دریاچه وان خطرناک است. وی افزود: ستاد نجات دریاچه ارومیه تمام امیدها را ناامید کرده است و به رغم هزینه های بسیار کلان، این پروژه شکست خورده است.