آرشیو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۳
ایران
۱۵

آب انتقالی یزد دوباره قطع شد

کشاورزان ناراضی اصفهانی که ظاهرا دستشان به آب مورد نیاز برای کشت و کار نرسیده، برای دومین بار ناراحتی خود را سر خط انتقال آب به یزد خالی کرده و این خط آب را شکسته و تخریب کردند. البته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد روز گذشته گفت تعمیر مسیر این خط لوله در دست انجام است و تا پایان وقت یکشنبه آب این خط وارد استان یزد می شود.

آن طور که ایرنا به نقل از محمدمهدی جوادیان زاده گزارش داده، جمعه گذشته در پی تجمعات روستاهای منطقه ورزنه اصفهان، شیرآلات 9 حوضچه پمپاژ آب و تجهیزات برق خط انتقال آب کوهرنگ به یزد مورد تعرض قرار گرفت و تخریب شد و از حدود ساعت 20 شامگاه 24 فروردین نیز جریان آب انتقالی به استان قطع شد.

به گفته جوادیان زاده، از حدود ساعت 8 صبح روز شنبه (25 فروردین) پس از انجام تعمیرات لازم، عملیات آغاز پمپاژ آب انجام شد، اما از آنجا که برای تعمیرات باید آب موجود در خطوط تخلیه می شد، پر شدن مجدد خطوط انتقال، قدری زمانبر شد و ساعت 13عصر آب به استان یزد رسید.

وی افزود: از حدود ساعت 21 شامگاه گذشته بار دیگر، 9 تیر برق و شش حوضچه در مسیر خط انتقال آب تخریب شد و درون دو حوضچه پمپاژ آب نیز نخاله ساختمانی و بتن تخلیه شد که تعمیر خسارات وارده همچنان ادامه دارد تا پس از تعمیرات نهایی بتوانیم دوباره آب را به سمت استان یزد پمپاژ کنیم.

البته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد فرصت را غنیمت شمرد و یادی هم از خط انتقال آب از تونل کوهرنگ به یزد کرد که همواره مورد انتقاد و اعتراض بوده است. قطع آب انتقالی به استان یزد آنقدر مهم بود که استاندار یزد برای رفع این مشکل شبانه و به قید فوریت استان را برای جلسه با وزرا و شورای امنیت کشور ترک کند و مانع این تحرکات شود.

استانداری یزد اعلام کرده نتیجه جلسات استاندار با وزرا و اعضای شورای امنیت کشور به اطلاع مردم دارالعباده یزد خواهد رسید.