آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۷
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

انتقاد از نفروختن کالا

برخی کاربران فضای مجازی از رکود در بازار لوازم خانگی و ترجیح فروشندگان به نفروختن کالاهای خود انتقاد کرده اند. به گفته این کاربران با وجود تعیین نرخ 4200 تومان برای دلار امریکا، فروشندگان می گویند ترجیح می دهیم کالا نفروشیم تا وضعیت نرخ ارز مشخص شود.

تصاویر زنان با کلت در امریکا

جمعی از کاربران زن شبکه های اجتماعی در امریکا در حالی که کلت کمری بسته اند، با هشتگ مشخص عکس هایی از خود منتشر می کنند.این کاربران تصویرهای همراه با اسلحه خود را برای دفاع در برابر آزار جنسی منتشر کرده اند.

اشتباه گذشته را تکرار نکنیم

تعدادی فعالان سیاسی در فضای مجازی نسبت به هرگونه تصمیم یا موضع گیری از سوی مقام ها یا نهادهای کشورمان که اروپا و امریکا را به یکدیگر نزدیک کند، هشدار دادند. از دیدگاه آنان در شرایط حساس کنونی که امریکا در پی خروج از برجام است، چنین اقدام هایی همانند اشتباهی است که ایران در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد مرتکب شد.

سعید مرتضوی در صدر

مخفی شدن «سعید مرتضوی» دادستان پیشین تهران همچنان مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار دارد و به ترند اول در یکی از شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.کاربران عمدتا با کنایه هایی چون «جست وجوی خانه به خانه»، «نمی خواهند پیدایش کنند» و «مرتضوی را پیدا کنید و از قوه قضائیه جایزه بگیرید» به ابراز نظر دراین زمینه پرداخته اند. همچنین متلک های تصویری و کاریکاتورهای مرتضوی مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

تبلیغ مردمی برای کالاهای ایرانی

موجی در فضای مجازی ایجاد شده که کاربران کالاهای ساخت ایران را که کیفیت آنها مطلوب باشد، معرفی و دیگر کاربران را به خرید آنها ترغیب می کنند.این اقدام می تواند تولیدکنندگان ایرانی را به سمت توجه به کیفیت سوق دهد و مصرف کنندگان را به خرید کالاهای باکیفیت تشویق کند.

پیام منفی ندهیم

در پی انتشار خبرهایی درباره استعفای یک مقام سازمان حفاظت از محیط زیست و خروج وی از کشور یا بازنگشتن وی به ایران در پی سفر چندی پیش وی به خارج، برخی کاربران فضای مجازی نسبت به شکست در جذب ایرانیان تحصیلکرده مقیم خارج از ایران هشدار دادند.برخی کاربران نوشتند که حمایت از نخبگان و نیروی انسانی کارآمد از حمایت از کالای داخلی کم اهمیت تر نیست.