آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۶۷۵۷
ایران زمین
۱۹

مشکل صف های طولانی گازوئیل در زاهدان بزودی رفع می شود

در کارگروه مبارزه با قاچاق سوخت سیستان و بلوچستان مصوبه ای به تصویب اعضا رسیده که براساس آن به خودروهای سنگین ترانزیتی افغانستانی در زابل به اندازه کافی سوخت ارائه می شود تا دیگر تا چابهار نیازی به توقف برای تامین سوخت نداشته باشند. این مصوبه از اردیبهشت ماه امسال اجرایی می شود.

«کوروش بالادست»، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افزایش ترانزیت از سیستان و بلوچستان و حمل و نقل داخلی، مهم ترین دلیل صف های طولانی خودروهای سنگین در 10 روز اخیر برای دریافت گازوئیل در3 جایگاه سوخت زاهدان است.

روزانه 480 هزار لیتر نفت گاز در این 3 جایگاه شامل پایانه بار زاهدان، محمدرسول الله(ص) و هامون تحویل می شود. هر خودروی سنگین به طور متوسط حداکثر 300 لیتر سهمیه دارد که روزانه به یک هزارو 600 خودرو شامل کامیون، نفتکش وگازکش دراین جایگاه ها سوخت ارائه می شود.

این جایگاه ها به صورت 24 ساعته فعالیت دارند، اما مشاهده صف های طولانی و قطعی موقتی در ارائه سوخت به دلیل افزایش تعداد خودروها بیشتر از ظرفیت جایگاه هاست.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: علاوه بر این 3 جایگاه، جایگاه سه راهی زابل به طرف زاهدان و خراسان جنوبی در حال بازسازی است و در صورت اتمام کار بخشی از سوخت خودروهای سنگین قبل از ورود به زاهدان تامین می شود.