آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۳۱۲۵
سیاست
۱۵

سفر سعید طوسی به ازمیر

شرق: تصویری از سعید طوسی در مراسم شب معراج پیامبر در شهرداری ازمیر ترکیه از یکی، دو روز گذشته در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

محمد گندم نژاد طوسی، معروف به سعید طوسی، از حدود شش سال پیش با شکایت والدین برخی از قاریان نوجوان مواجه شد. پس از دو سال رسیدگی در سال 94 و پیگیری های خانواده ها، در نهایت بهمن ماه سال گذشته اعلام شد که حکم برائت سعید طوسی صادر شده است. دادگاه تجدیدنظر در حکم تبرئه سعید طوسی اعلام کرده بود: «شوخی های رکیک و زننده و بیان مطالب غیراخلاقی و حتی ماساژدادن و ملاعبه، از ارکان متشکله بزه محسوب نمی شود».

حضور طوسی در ترکیه و انتشار تصاویر او در شرایطی است که عبدالکریم حسین زاده، نایب رئیس فراکسیون امید، پیش از این به «شرق» گفته بود: «او باید از همه مسائل عمومی منع شود. باید از فعالیت های جمعی رسانه های ملی و صداوسیما حذف شود. نباید در فضاهای دینی حضور یابد تا بستر جامعه التیام پیدا کند».

پیش از صدور حکم برائت طوسی، خانواده شاکیان که از طولانی شدن روند رسیدگی به شکایت خود ناراضی بودند، شهریور سال گذشته با ارسال نامه ای به نمایندگان مجلس، خواستار پیگیری شکایت خود شده بودند.

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، 11 بهمن از مکاتبه خانواده تعدادی از شاکیان سعید طوسی، قاری مشهور قرآن، به 15 نماینده اصلاح طلب و اصولگرای مجلس شورای اسلامی خبر داده بود. علاوه بر این، پدران دو نفر از شاکیان هم با اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس و معاون پارلمانی قوه قضائیه و معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی دیدار کردند. آنها خواستار رسیدگی به پرونده سعید طوسی شده بودند.