آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۴
ورزش
۱۸

مذاکرات فدراسیون با نکونام برای سرمربیگری تیم امید

کی روش، جواد را به جام جهانی می برد!

زمان زیادی تا شروع رقابت های قهرمانی آسیا در رده امیدها نمانده است. این رقابت ها تکلیف تیم های صعودکننده به المپیک ژاپن را هم مشخص می کند. تیم امید ایران اما همچنان بلاتکلیف است و سرمربی اش انتخاب نشده است.

در روزهای اخیر حمید استیلی به عنوان مدیر این تیم معرفی شد و ناگفته پیدا بود انتخاب او یعنی حضور حبیب کاشانی. حمید و کاشانی رابطه بسیار نزدیکی دارند و مدیرعامل سابق قرمزها در دوره قبلی مقدماتی المپیک هم مسئولیت تیم امید را برعهده داشت. او حالا فرد مورد اعتماد خود یعنی حمید استیلی را پای کار نشانده تا مدیریت تیم امید را به عهده داشته باشد. نیمکت المپیک اما هنوز خالی است و کسی برای آن انتخاب نشده است. کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی اخیرا گفته نکونام بهترین گزینه است و این مساله را به مهدی تاج هم منتقل کرده است. شنیده می شود مهدی تاج هم با نکونام صحبت هایی داشته و از او خواسته تا این پست را قبول کند. همچنین قرار شده آنها جلساتی را برگزار کنند و در نهایت تصمیم لازم را در این باره بگیرند.

گویا کی روش قصد دارد نکونام را حتی به کادر فنی خود بازگرداند و به این ترتیب و به احتمال زیاد او در جام جهانی روسیه حضور خواهد داشت.

نکونام که بعد از جدایی اش از تیم خونه به خونه بابل بعد از مدتی با تیم نساجی مازندران دیگر تیم دسته اولی و مدعی صعود به لیگ برتر بار دیگر به صحنه مربیگری بازگشت این روزها با تیم اول قائمشهر توانسته نتایج خوبی بگیرد. کی روش دو سال قبل بی دلیل و بدون دلایل قانع کننده نکونام را از تیم ملی بزرگسالان دور کرد، اما به یکباره تغییر موضع داده است. نکونام در مذاکراتی که با فدراسیون داشته پاسخ نهایی برای قبول هدایت تیم امید را منوط به پایان بازی های لیگ دسته اول فوتبال کرده است. سه هفته دیگر بازی های لیگ دسته یک تمام می شود و نساجی هم این روزها وضعیت حساسی دارد. این تیم فردا در یک بازی حساس باید به مصاف نفت مسجد سلیمان برود. نکونام هم نمی خواهد در این شرایط حساس ذهنش از تمرکز روی بازی های نساجی به هم بریزد. با این حال گزینه اصلی و نزدیک به تیم امید نکونام است و به نظر می رسد فدراسیون دیگر گزینه ای که هم شرایط هدایت این تیم را برعهده داشته باشد و هم مورد تائید کی روش باشد، ندارد.