آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۴
سیاسی
۲

سخنگوی وزارت خارجه:رژیم صهیونیستی پاسخ های لازم را دریافت خواهد کرد

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه تی4 گفت: این اقدامات در ادامه سیاست های تجاوزکارانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، اما بدانند دیر یا زود پاسخ لازم را دریافت خواهند کرد و از کرده خود پشیمان خواهند شد.

بهرام قاسمی، دیروز در نشست خبری افزود: رژیم صهیونیستی باید بداند نمی تواند به اقدامی دست بزند و کناری بنشیند و از مجازات معاف باشد.

وی گفت: نیروهای مقاومت و سوری هم در منطقه در زمان لازم و مقتضی پاسخ بجا و بموقع خواهند داد.

قاسمی در ادامه با یادآوری جلسه روز یکشنبه سران اتحادیه عرب و مواضع ضدایرانی که از جانب سران برخی کشورها در این جلسه مطرح شد، تصریح کرد: اتحادیه عرب براساس رویه قبلی خود متاسفانه تحت تاثیر القائات تعدادی از اعضای آن بخصوص مقامات سعودی است و براساس این القائات، اتهامات و مسائلی کاملا غلط و نادرست را به ایران نسبت می دهند.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت: کسانی که در مسیر بر هم زدن و خلل برجام قدم بردارند، تاوان بسیار سنگینی برای آن خواهند داد و دیگر امکان جبران خطا نخواهند داشت.

وی در پاسخ به گفته موگرینی مبنی بر پایبندی اتحادیه اروپا به برجام و سفر آینده اش به آمریکا در این باره افزود: تماس های ما با اروپایی ها ادامه خواهد داشت و ایران به برجام متعهد خواهد ماند و اولین کشوری نخواهد بود که آن را نقض کند یا از آن خارج شود.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که آیا مشارکت انگلیس و فرانسه با آمریکا در حمله به سوریه می تواند درجهت تحت فشار قرار دادن ایران و مرتبط با مسائل موشکی باشد، گفت: چنین اقدامات نابجا، غلط و جنگ افروزانه، قطعا نمی تواند تاثیری در سیاست های منطقه ای و جهانی ایران داشته باشد. قاسمی بیان کرد: ایران همچون دهه های گذشته با جدیت تمام و با پشتوانه مردمی خود از اصول کلانی که دارد، پیروی و سیاست های خود را دنبال می کند و تحت تاثیر اقدامات مغایر با امور بین الملل برخی کشورها قرار نمی گیرد.