آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۴
جامعه
۱۷

راه اندازی «خانه امن» در تمام استان ها

رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: 21 مرکز تحت عنوان «خانه امن» در کشور فعال است و قصد داریم امسال همه استان ها از آن برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، رضا جعفری با بیان این که یکی از اقدامات سازمان بهزیستی، حمایت از زنان تحت خشونت و آزار و پذیرش و ساماندهی آنها در مراکزی تحت عنوان خانه امن است، افزود: این مراکز از سال 92 با رویکرد خانواده محور و سیستماتیک به افراد درگیر خشونت و آسیب دیده به صورت شبانه روزی و به شکل رایگان به دو صورت مداخلات کوتاه مدت و تامین نیازهایی چون خوراک، پوشاک و سرپناه برای زنان خشونت دیده و زندانی فعالیت می کنند.

وی مداخلات بلندمدت با هدف حمایت و توانمندسازی مراجعه کنندگان در زمینه های آموزشی و بهداشتی، درمانی، حقوقی، مددکاری اجتماعی و مشاوره ای را از دیگر خدمات ارائه شده در خانه های امن عنوان کرد و گفت: این مراکز اکنون در 21 استان فعال هستند و در سال جاری تمامی استان ها از آن بهره مند خواهند شد.

رئیس اورژانس اجتماعی عنوان کرد: آگاه سازی عمومی برای آشنایی شهروندان با حوزه اورژانس اجتماعی، باز تعریف اورژانس اجتماعی به منظور انجام حمایت های روانی اجتماعی از بازماندگان بلایا و حوادث طبیعی و غیر طبیعی از مهم ترین برنامه های اورژانس اجتماعی در سال 97 خواهد بود.