آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۴
جامعه
۱۷

10 هزار تاکسی در انتظار نوسازی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان این که در سال گذشته 4500 تاکسی نوسازی شده است، گفت: خودروسازان نوسازی تاکسی ها را متوقف کرده و هم اکنون ده هزار تاکسی در صف انتظار نوسازی هستند.

به گزارش آنا، علیرضا قنادان افزود: تاکسیران ها سطح تماس زیادی با اجتماع و شهروندان دارند و علاوه بر این که زیرمجموعه اقتصادی شهر محسوب می شوند در مبحث اجتماعی و فرهنگی نیز یکی از المان های مدیریت شهری هستند.

وی با بیان این که آنچه در شهر تهران در این زمینه وجود دارد با آنچه باید باشد بسیار متفاوت است، عنوان کرد: در این زمینه به تحولی عمیق نیازمندیم، به همین منظور برنامه مدونی در حال شکل گیری است که از آن بزودی رونمایی کرده و در اختیار شهروندان و رسانه ها قرار می دهیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به محورهای اصلی مدرن سازی خدمات تاکسیرانی در تهران بیان کرد: در وهله اول در حوزه تاکسیران ها باید مدرن سازی صورت گیرد، زیرا جنس خدمات و فعالیت های آنها یکی از معضلات بزرگ در تهران بوده است. تاکسیرانی باید به عنوان یک شغل مورد توجه قرار گیرد. امروز به نظر می رسد افراد برای تاکسیران شدن نیاز به تخصص ندارند که اگر به دنبال ارتقای تاکسیرانی هستیم باید این دیدگاه را عوض کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر نگاه باید حوزه های مهارتی و آموزش ها مورد توجه قرار گیرند و تا زمانی که ارتقای هویت مناسب صورت نگیرد نمی توانیم موفق باشیم.

قنادان با بیان این که یک نظام رتبه بندی برای تاکسیرانان در حال تهیه است، عنوان کرد: سابقه و مدتی که تاکسیرانان فعالیت کرده اند، مهارت ها و آموزش هایی که دیده اند در این نظام رتبه بندی مورد توجه قرار می گیرد. به عنوان مثال کسانی که در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) فعالیت می کنند باید با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند. همچنین تاکسیرانانی که در خطوط اینترنتی فعالیت می کنند آموزش هایشان متفاوت است.

وی با بیان این که تخلفات راهنمایی و رانندگی تاکسیرانان در قالب نظام جامع بررسی می شود، ادامه داد: در نظام تاکسیرانی با متخلفان بسختی برخورد خواهد شد، البته 85 هزار تاکسیران در حال فعالیت هستند و باید تمرکز کافی صورت گیرد تا اگر تاکسیرانی اقدام خوبی هم انجام داد از او قدردانی شود یا امتیاز ویژه ای در اختیارش قرار گیرد.