آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۵۰۸۴
ایران
۱۵

تجهیز کاروانسرای پیام مرند با کالاهای ایرانی

اگر تا همین یک ماه پیش استفاده از کالاهای ساخت وطن، شاید برای برخی هموطنان یا نهادهای دولتی و غیردولتی نوعی سرافکندگی به شمار می رفت، خوشبختانه اکنون و البته پس از توصیه رهبری و تاکید هیات دولت، به یک افتخار تبدیل می شود و اخبار خوشی در این زمینه به گوش می رسد، طوری که استفاده از کالاهای ایرانی اکنون به اماکن تاریخی هم رسیده است.

در همین زمینه مدیر سرمایه گذاری صندوق احیای بناهای تاریخی گفت: کاروانسرای پیام مرند استان آذربایجان شرقی که مراحل تجهیز آن با اتکا به کالاهای ایرانی به اتمام رسیده در یک قدمی افتتاح قرار دارد.

به گزارش جام جم، علی کاظمی افزود: بازدیدهای میدانی از بهره برداری آزمایشی این کاروانسرا به عمل آمده و با توجه به مذاکرات انجام شده با بهره بردار، طی هفته های آتی به بهره برداری رسمی خواهد رسید. به گفته وی، کاروانسرای پیام در 35کیلومتری جاده تبریز به مرند واقع شده و مدت قرارداد آن 20 سال است که از این مدت 23 ماه به عنوان مدت زمان مرمت بوده و 18 سال نیز برای بهره برداری از بنا اختصاص یافته است.

کاظمی خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات تجهیز کاروانسرای پیام به اتمام رسیده و کاربری این مجموعه اقامتی پذیرایی با 21 اتاق و فضای پذیرایی با ظرفیت 300 نفر خواهد بود و پس از آغاز عملیات بهره برداری مجموعه یادشده ظرفیت مرکزیت رویدادهای فرهنگی را خواهد داشت.

از جمله مزیت های این بنا قرارگیری آن در محور مواصلاتی شرق به غرب ایران و واقع شدن در جاده ابریشم و مسیر پیوستن ایران به ترکیه و اروپاست. در فضای پیرامون این کاروانسرا پیست اسکی «پیام» قرار می گیرد که این پیست هم اکنون در حال تجهیز و آماده سازی است.