آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۳۰۷
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

کاغذ و جوهر دیجیتال سونی عرضه شد

آی تی ایران: کاربرد اصلی تبلت «Sony DPT-RP1 “Digital Paper” tablet» دقیقا در نام آن مستتر است، یک تبلت با جوهر و کاغذ الکترونیک در اندازه یک کاغذ A4 و با قلم Stylus که کاربردهایی نظیر حاشیه نویسی متون پی دی اف و... دارد. حالا سونی نسخه جدیدی از این محصول معرفی کرده که DPT-CP1 نام دارد. کاربردهای این تبلت دقیقا مشابه نسخه قبلی است با این تفاوت که هم اندازه کاغذ A5 طراحی و ساخته شده است.

صفحه نمایش 5/ 10 اینچی این تبلت، رزولوشن 1404 در 1872 دارد که قادر است 16 مرحله از رنگ خاکستری را نشان دهد. DPT-CP1، 16 گیگابایت حافظه داخلی برای فایل های پی دی اف دارد و از طریق برنامه همراه، قابلیت به اشتراک گذاری از طریق دستگاه های آی او اس، اندروید، ویندوز و مک را نیز امکان پذیر می سازد. ضخامت دستگاه 9/ 5 میلی متر است، وزن سبکی دارد و طبق گفته سونی، تنها با یک بار شارژ می تواند تا حدود یک ماه کار کند. مانند مدل بزرگ تر، DPT-CP1 به احتمال بسیار قوی اوایل ماه ژوئن، منحصرا در بازار ژاپن ارائه خواهد شد. سونی اعلام کرده که قیمت این کتابخوان حدود 70 هزار ین (حدود 650 دلار) خواهد بود که حدود 100 دلار از همتای بزرگ تر خود ارزان تر است.

تولید دوربین هوشمند امنیتی با عمر باتری یک ساله

مهر: یک شرکت تجاری دوربین امنیتی هوشمند بی سیم جدیدی به نام اورکم تولید کرده که ضدآب بوده و قادر به ضبط تصاویر ویدئویی با دقت بالاست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، این دوربین را می توان به راحتی در داخل یا خارج از خانه یا محیط کار نصب کرد. باتری این دوربین برای 365 روز یا یک سال استفاده کافی است و لذا ضرورتی به اتصال آن به پریز برق یا هر منبع دیگر تامین انرژی وجود ندارد.

یکی دیگر از مزایای این دوربین آن است که می توان آن را به هر سطح فلزی چسباند. آهنربای موجود در پشت این دوربین باعث می شود محصول یادشده به راحتی به سطوح فلزی مختلف بچسبد و استحکام و پایداری لازم را داشته باشد. باتری 13400میلی آمپری این دوربین را شرکت آنکر تولید کرده که در زمینه تولید باتری برای محصولات الکترونیک پیشتاز است. دوربین مذکور تنها در صورت شناسایی هرگونه تحرک در محیط اطراف فعال می شود و دراین حالت ضبط تصویر را آغاز می کند. حافظه 16 گیگابایتی با قابلیت رمزگذاری AES و 128بیتی از جمله دیگر مزایای این دوربین است که باعث می شود دسترسی اشخاص ثالث به محتوای ضبط شده ناممکن شود. مشاهده این تصاویر از راه دور و روی گوشی یا رایانه ممکن است. برنامه موبایلی Eufy هم برای کنترل و مدیریت دوربین مذکور به کار می رود. قیمت این دوربین 299 دلار است.

نسل دوم پردازنده های دسک تاپ رایزن AMD رونمایی شد

فارنت: شرکت AMD سرانجام نسل دوم پردازنده های رایزن خود را برای کامپیوترهای دسک تاپ معرفی کرد. این شرکت دو مدل از سری رایزن 5 و دو مدل از سری رایزن 7 را معرفی کرده که از 30 فروردین ماه به بازار عرضه خواهند شد. AMD جزئیات دقیقی از این پردازنده ها را مشخص نکرده و انتظار داریم جزئیات بیشتر از نسل دوم رایزن همزمان با عرضه این پردازنده ها منتشر شود. با این حال این چهار پردازنده Ryzen 7 2700X، Ryzen 7 2700 در بخش بالارده و Ryzen 5 2600X و Ryzen 5 2600 برای میان رده هستند. تمام این پردازنده های جدید براساس فرآیند 12 نانومتری و با معماری جدید +Zen ساخته شده اند.

قوی ترین این پردازنده ها یعنی 2700X دارای 8 هسته و 16 رشته پردازشی با سرعت پایه 7/ 3 و سرعت نهایی 3/ 4 گیگاهرتز است. این پردازنده دارای 20 مگابایت کش Prefetch هوشمند شامل 4 مگابایت کش L2 و 16 مگابایت کش L3 است. مصرف این مدل 105 وات اعلام شده و جالب است بدانید درون جعبه با یک خنک کننده Wraith Prism با نورپردازی RGB و چهار لوله انتقال حرارت مواجه خواهید بود. قیمت این پردازنده 329 دلار اعلام شده است. مدل نسبتا ارزان تر 2700 هم با 8 هسته و 16 رشته و با همان مقدار حافظه کش اما با فرکانس 2/ 3 تا 1/ 4 گیگاهرتز و مصرف 65 وات عرضه می شود. این مدل با خنک کننده Wraith Spire با نورپردازی RGB با قیمت 299 دلار عرضه خواهد شد. مدل میان رده Ryzen 2600X یک پردازنده 6 هسته ای با 12رشته و 19 مگابایت کش ترکیبی است که فرکانس آن بین 6/ 3 تا 2/ 4 گیگاهرتز اعلام شده است. این مدل با مصرف 95 واتی و خنک کننده Wraith Spire با قیمت 229 دلار عرضه خواهد شد.

سرانجام مدل 2600 با همان تعداد هسته و کش با سرعت 4/ 3 تا 9/ 3 گیگاهرتز و مصرف 65 وات با خنک کننده ساده Wraith Stealth و قیمت 199 دلار در بازار حضور خواهد داشت. AMD در کنار این پردازنده ها از چیپست جدید X470 نیز برای مادربوردهای خود رونمایی کرده که البته هنوز تفاوت آن با چیپست قبلی X370 مشخص نشده است. خوشبختانه کماکان می توانید پردازنده های جدید را با چیپست های سال گذشته و کولرهای قدیمی تر AMD استفاده کنید و همچنین پردازنده های قدیمی نیز با چیپست X470 سازگارند. شرکای سخت افزاری AMD مثل ایسوس، گیگابایت، MSI و ASRock به زودی مادربوردهای جدید خود را با این چیپست رونمایی خواهند کرد.