آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۵
اخبار کشور
۳

وداع مرزبانان سیستان و بلوچستان با همرزمان شهیدشان

شماری از مرزبانان سیستان و بلوچستان صبح دیروز(چهارشنبه) در مراسمی با حضور مسئولان لشکری و کشوری با دو همرزم شهیدشان وداع کردند.

به گزارش ایرنا این دوشهید به نام های ابوالفضل غلام پور و وحید حسین زاده روز سه شنبه در مرز میرجاوه و پاکستان در درگیری با تروریست ها به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیکر این شهدا با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، استاندار و فرمانده مرزبانی کشور برای انتقال به مشهد تا فرودگاه زاهدان تشییع شد.

فرمانده مرزبانی کشور که شب سه شنبه برای عیادت از مجروحان عملیات تروریستی حمله به برجک مرزی میرجاوه به زاهدان سفر کرد، مدیریت مشترک مرزها میان دو کشور همسایه را مورد تاکید قرار داد.

سرتیپ قاسم رضایی در این دیدار گفت: اهداف شوم گروهک های تروریستی جدی است اما مرزبانان ایران اسلامی در تمامی استان های کشور به خصوص سیستان و بلوچستان با مقاومت و رشادت های خود، در مقابل عملیات کور آنان ایستادگی می کنند.

وی افزود: دو کشور همسایه انتظار دارند مرز مشترک به صورت مشترک مدیریت شود و این امر یک طرفه میسر نیست.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: از کشور دوست و همسایه پاکستان انتظار داریم به گروهک های تروریستی اجازه سکونت، آموزش و تجهیز را در خاک خود ندهد و این خواسته ملت بزرگ ایران است که مرزها به صورت مشترک مدیریت شود.

وی افزود: بر اساس اخبار رسیده، شنیده می شود ارتش پاکستان برخی از افراد گروهک های تروریستی را دستگیر کرده است که اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، باید آنان را به ایران تحویل دهد.

استقبال از پیکر شهدا در مشهد

مراسم استقبال از پیکر شهدای مرزبانی ناجا خراسان رضوی در حادثه اخیر میر جاوه دیروز در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد برگزارشد.

وحید حسین زاده و ابوالفضل غلامپور سه شنبه در درگیری با گروهی از اشرار در هنگ مرزی میرجاوه به درجه شهادت رسیدند.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان دیروز از مقابل مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزارشد. در عملیات درگیری مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه و نیروهای بسیجی با اشرار در بخش مرزی ریگ ملک شهرستان میرجاوه میل 89، حد فاصل پاسگاه چاه لشکر، دو نفر از نیروهای مرزبانی و دو نفر از بسیجیان طرح امنیت به شهادت رسیدند و سه نفر از نیروهای مرزبانی و بسیجی هم مجروح شدند.