آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۵
صفحه آخر
۱۲

پلیس نژادپرست آمریکا جوان سیاه پوست را در پارکینگ با 20 گلوله کشت

پلیس نژادپرست آمریکا در جنایتی دیگر یک جوان سیاه پوست 26 ساله را با شلیک حدود 20 گلوله در پارکینگی در کالیفرنیا از پای درآورد.

نژادپرستی در پلیس آمریکا داستان دنباله داری است. طی سال های گذشته ده ها سیاه پوست در آمریکا به بهانه های مختلف از سوی پلیس این کشور کشته شده اند و پلیس های قاتل نیز یا تبرئه شده اند یا به مرخصی با حقوق فرستاده شده اند.

سال گذشته پلیس آمریکا بیش از 1150 نفر را کشت که بر اساس گزارش های منتشر شده در همین کشور بیشترشان نیز سیاه پوست بوده اند نژادپرستی پلیس، بازتاب نژادپرستی در جامعه آمریکا است.

«مایکل مک فیرسون» مدیر موسسه «کهنه سربازان برای صلح» در این باره گفته «به مردم آمریکا آموزش داده می شود تا از سیاه پوستان ترس و واهمه داشته باشند و به آنها به چشم حیوان نگاه کنند.»

حالا خبر رسیده پلیس آمریکا یک جوان سیاه پوست را در کالیفرنیا با شلیک 20 گلوله کشته است.

«دیانت یاربر» که مسلح نبود در پارکینگ فروشگاه والمارت در «بارستوو» در 185 کیلومتری شمال شرق لس آنجلس، پشت فرمان یک خودرو نشسته بود که سوراخ سوراخ شد. بنا به گزارش های منتشر شده چهار نفر در این خودرو بودند.

یک زن جوان 26 ساله به نام ماریانا تافویا نیز که در صندلی عقب خودرو نشسته بود به ضرب گلوله زخمی شده و هم اینک در بیمارستان بستری است. وکیل«یاربر» گفته «ماموران پلیس حدود 30 گلوله شلیک کردند که 20 گلوله به دیانت یاربر اصابت کرده است.»

این ماجرا پنجم آوریل(16 فروردین) اتفاق افتاد اما به تازگی رسانه ای شده است! وکیل «یاربر» قصد دارد این هفته از طرف خانواده «یاربر» از پلیس شکایت کند. یاربر پدر سه دختر یک تا 9 ساله بود. پلیس در بیانیه ای مدعی شده در پی تماسی تلفنی که از وجود یک خودرو مشکوک در پارکینگ فروشگاه والمارت خبر می داد، وارد عمل شده بود و قربانی از دستورات پلیس که از او خواسته بود از خودرو پیاده شود، سرپیچی کرده بود.

منتقدان می گویند قتل یک مظنون با 20 گلوله به ویژه که آن مظنون سیاه پوست و در آمریکا باشد، احتمال نژادپرستانه بودن این جنایت را تقویت می کند.