آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۲۱۸۸۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مرداد مترو به منطقه 2 می رسد

شهردار منطقه 2 از افتتاح ایستگاه های مترو در منطقه 2 در مرداد ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، رسول کشت پور شهردار منطقه 2 با بیان اینکه توسعه مترو در تهران و منطقه 2 همواره جزء اولین اولویت‎ها قرار داشته است، افزود: باید بتوانیم مترو را به عنوان یک سیستم انبوه در حمل ونقل عمومی مورد حمایت و توسعه قرار دهیم تا علاوه بر حل مشکل ترافیک، شاهد کاهش آلودگی هوا نیز باشیم.

کشت پور در ادامه با تاکید بر لزوم حمایت از توسعه مترو گفت: 10 کیلومتر از خط 7 مترو با هفت ایستگاه در منطقه 2 واقع شده و به همین دلیل به طور کامل از مترو حمایت می کنیم، چرا که مترو هم در صورت تکمیل می‎تواند 250 تا 300 هزار نفر از جمعیت منطقه را در زیر زمین پوشش دهد و در نتیجه تعداد زیادی از سفرهای درون شهری کاهش می‎یابد و باعث روانی ترافیک و کاهش آلودگی هوا می شود که قطعا این قبیل پروژه‎ها مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه خط 7 مترو یکی از مهم ترین پروژه‎های اولویت دار منطقه 2 است، خاطرنشان کرد: مشکلات خط 7 را هم مورد بررسی قرار دادیم و 17 قطعه زمین را در اختیار مترو قرار خواهیم داد تا برای تعبیه مکان ایستگاه و هواکش مورد استفاده قرار گیرد. این در حالی است که پروژه آماده فروش به ارزش 95 میلیارد تومان را به مترو واگذار کردیم که بخشی از مشکلات با پیمانکاران را حل کنند.