آرشیو شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۰۹
خبر
۲
خبر

ادعاهای ائتلاف عربی علیه ایران

ایسنا: ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد. به گزارش روزنامه اماراتی البیان، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان با بیان اینکه ایران به انصارالله یمن پهپاد می فرستد، مدعی شد: «ائتلاف عربی تمام ابزارهای مورد نیاز برای سرنگونی پهپادهای ایرانی را دارد.»

وی مدعی شد: «ایران از طریق قاچاق موشک های بالستیک به حوثی ها (انصارالله) و تهدید کشتیرانی، تروریسم را تغذیه می کند.» رسانه های اماراتی پیش از این نیز مدعی شده بودند که نیروهای اماراتی توانسته اند یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی از نوع قاصف یک که حامل مواد منفجره بوده و هدف آن حمله به نیروهای ائتلاف عربی بوده است را در یمن ساقط کنند.

این ادعا درحالی مطرح می شود که مقامات ایران همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در امور داخلی یمن ندارد و خواستار ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران یمن است. ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک های بشردوستانه به آنها ممانعت می کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفته است. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: «همه گروه ها، احزاب و جریان های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.»