آرشیو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۱۴
بازار دیجیتال
۱۳

روی خط

وزیر ارتباطات: باید منتظر تصمیم مراجع ذی ربط درباره پیام رسان های خارجی باشیم

مهر: وزیر ارتباطات گفت: درباره نحوه فعالیت پیام رسان های خارجی در کشور باید منتظر تصمیم مراجع تصمیم گیر در این زمینه باشیم. محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه مراسم روز جهانی دختران در ارتباطات و فناوری اطلاعات و در جمع خبرنگاران درباره فعالیت پیام رسان های خارجی در کشور گفت: درباره نحوه فعالیت پیام رسان های خارجی در کشور باید منتظر تصمیم مراجع تصمیم گیر در این زمینه باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره موضوع صدا و سیما و صوت و تصویر فراگیر که در مجلس مطرح است نیز افزود: موضوع مهم در این حوزه تعریف صوت و تصویر فراگیر است که مرجع تعیین این تعریف شورای عالی فضای مجازی است. آذری جهرمی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که این تعریف در شورای عالی فضای مجازی تصویب شود و بعد نظام قانون گذاری بر اساس این تعریف، تدوین شود و هرگونه قانون گذاری قبل از تبیین این عبارت باعث مشکلاتی در مدل اقتصادی و مدل توسعه ای لایه خدمات و محتوا در شبکه ملی اطلاعات می شود.

افزایش 229درصدی واردات گوشی واردات تلفن همراه از خودرو پیشی گرفت

مهر: بر اساس آمار گمرک ایران، طی فروردین ماه سال جاری تعداد 249هزار و 154دستگاه گوشی تلفن همراه به کشور وارد شد. در نخستین ماه سال جاری تعداد 249هزار و 154دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 45میلیون و 414هزار دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 96درصد و از حیث ارزش 229درصد افزایش نشان می دهد.

در فروردین ماه سال 96 تعداد 127هزار و 18دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 13میلیون و 790هزار دلار به کشور وارد شده بود؛ این در حالی است که طی فروردین ماه سال جاری تعداد یک هزار و 34دستگاه خودرو به ارزش 23میلیون و 651هزار دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 73درصد و از حیث ارزش 77درصد کاهش داشته است. گمرک ایران به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داد در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها در سامانه گمرک دقت کنند، چرا که در صورت هر گونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه امکان فعال سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت.