آرشیو شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۰۷۵
جامعه
۱۳

الو... اعتماد

کارت شارژ های دایمی بلیت های مترو در سال یک بار به شهروندان واگذار می شود. یعنی شما فقط یک بار می توانید کارت ثبت نام کنید و بگیرید. این کارت ها 150 هزار تومان شارژ دارند که با تخفیف 120 هزار تومان فروخته می شوند. اما 120 هزار تومان برای کسی که دایم و هرروز از مترو استفاده می کند خیلی کم است و دوباره هم صادر نمی شود. چرا شهرداری که مدعی است باید شهروندان را برای استفاده از مترو ترغیب کرد، کاری نمی کند تا شهروندانی که همیشه از این وسایل استفاده می کنند: بتوانند با اشتیاق و رغبت بیشتری از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کرده و دیگران را هم ترغیب کنند؟

55750005-021

اگر دقت کرده باشید سطل های زباله داخل خیابان های شهرک غرب به گونه ای طراحی شده که دیگر زباله دزدان نمی توانند آن را جابه جا کنند و محیط را آلوده و خیابان ها را کثیف کنند. چرا شهرداری های سایر مناطق از این سطل ها الگو برداری نمی کنند تا شاهد شهری پاک تر و زیباتر باشیم؟

09120002137

امسال هم از همین الان دایم صحبت از خطر کم آبی و بحران کمبود آب در تهران است. با این وجود بارها دیده ایم و می بینیم که در خیابان ها، سرایدارهای ساختمان ها، با شیلنگ آب، آسفالت را می شویند و در حال هدر دادن آب هستند، چرا مدیران ساختمان ها جلوی این کار را نمی گیرند؟ واقعا می تواند کمک بزرگی به کمبود آب شرب باشد و از اسراف هم جلوگیری می شود.

09360003444