آرشیو یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۱۶
بازرگانی
۵

خبر

اولتیماتوم به واردکنندگان نهاده های دامی

دنیای اقتصاد: معاون وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای به واردکنندگان نهاده های دامی از آنان خواست باتوجه به اینکه پرداخت مابه التفاوت ارز کالاهای اساسی از اوایل هفته آینده آغاز می شود از افزایش قیمت نهاده ها خودداری کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر مهرفرد طی نامه ای به واردکنندگان نهاده های دامی از آنان خواست: با توجه به اینکه از اوایل هفته آینده، سامانه جامع تجارت، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و گمرک آمادگی لازم را برای ارائه خدمت در رابطه با پرداخت 4000 ریال به ازای هر دلار برای واردات کالاهای اساسی به ویژه ذرت و کنجاله سویا خواهند داشت، انتظار می رود در جهت همکاری برای اجرای سیاست ارزی جدید دولت اقدام لازم در جهت عرضه کافی کالا در بازار و عدم تغییر قیمت به عمل آید.

بررسی تاثیر «نیما» بر تجارت کشور

تسنیم: رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به اینکه براساس توضیحاتی که روی کاغذ درباره سامانه نیما از سوی دولت ارائه شده است این سامانه مانعی پیش روی تجارت نیست و به بانک مرکزی برای مدیریت بهتر بازار ارز کمک می کند، گفت: موضوع بازگشت ارز حاصل از صادرات، همیشه از طرف دولتمردان مورد شک و شبهه قرار می گرفت که در سامانه نیما شفافیت لازم برای آن ایجاد می شود.

محمد لاهوتی افزود: با تصمیمات اخیر ارزی، صادرکنندگان با چهار روش می توانند ارز خود واگذار کنند؛ اما در همه موارد باید عملیات انجام شده در سیستم نیما ثبت شود. لاهوتی خاطرنشان کرد: بر این اساس مشخص می شود ارز واردات کالا از چه محلی تامین شده و همچنین از اینکه ارز حاصل از صادرات در اختیار واردات غیرقانونی و خروج سرمایه قرار نگیرد، پیشگیری می کند.