آرشیو دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۱۷
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

بازسازی دیوار چین با استفاده از پهپادها

خبرگزاری مهر: بنیاد میراث فرهنگی چین با همکاری شرکت اینتل از تعداد زیادی پهپاد برای حفاظت از دیوار چین و جمع آوری اطلاعات به منظور بازسازی و احیای آن بهره می گیرد. پهپادهای اینتل طی ماه های آینده بر فراز دیوار چین به پرواز در می آیند و از این طریق اطلاعات زیادی در مورد جنبه های مختلف ساختار این دیوار جمع آوری می شود. در حال حاضر برخی نواحی این سازه تاریخی کاملا غیرقابل دسترس است و تنها با استفاده از پهپاد می توان آن را مورد بررسی قرار داد. دیوار چین که سابقه احداث آن به 300 سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد در گذر زمان آسیب های زیادی دیده و نیاز به بازسازی دارد. پهپادهای Falcon8+ که از هوش مصنوعی بالایی برخوردارند، در اولین گام نقشه کاملی از بخشی از این دیوار موسوم به Jiankou را که دسترسی به آن برای تعمیر بسیار دشوار است تهیه خواهند کرد. پهپادهای اینتل ابتدا از بخش Jiankou تصویربرداری هوایی خواهند کرد و از این عکس ها برای تهیه تصاویر سه بعدی استفاده می شود. سپس هوش مصنوعی شرکت اینتل با بررسی این تصاویر نقاطی را که نیاز به تعمیر فوری دارند شناسایی و مشخص می کند.

روبات نقاش ساخته شد

خبرگزاری مهر: محققان روباتی ساخته اند که با استفاده از حسگرهای مختلف می تواند دیوارهای خانه را به طور یکدست رنگ کند. به تازگی روباتی ساخته شده که می تواند دیوارهای خانه را رنگ بزند. دانشمندان سازنده روبات آن را Maverick نام گذاری کرده اند و ادعا می کنند می تواند دیوارها را با دقت کامل رنگ کند. دانشجویان مهندسی دانشگاه واترلو برای ساخت این روبات از حسگرهای متعدد استفاده کرده اند. ماوریک مجهز به حسگرهای متعددی است که آن را به یک روبات خودکار تبدیل کرده است. همچنین ماوریک با استفاده از فناوری نقشه بندی و یک میله متحرک که بالا و پایین می رود، رنگ را روی دیوارها اسپری می کند. این روبات دارای یک پلت فرم، بازو و سیستم اسپری است که لایه ای یک دست روی دیوار به وجود می آورند.

باهوش ترین دستیار صوتی دیجیتال مشخص شد

خبرگزاری مهر: در حالی که رقابت میان بسیاری از شرکت های فناوری برای تولید دستیارهای صوتی هوشمند در جریان است، سوال مهمی که باید به آن پاسخ داده شود این است که محصول کدام شرکت از بقیه هوشمندتر است. بررسی های موسسه بازاریابی دیجیتال استون تمپل برای دومین سال متوالی نشان می دهد که دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت از بقیه رقبای خود بهتر است. استون تمپل برای شناسایی برترین دستیار دیجیتال و برآورد میزان هوشمندی آنها به 5 هزار سوال توسط متخصصان خود پاسخ می دهد و بر اساس پاسخ های ارائه شده به این سوالات گوگل اسیستنت در صدر قرار گرفته است.