آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۱۹
بورس
۱۰
گزارش

مروری بر 6 مجمع هفته

علیرضا توکلی

دنیای اقتصاد: در هفته دوم اردیبهشت چند شرکت بورسی مجمع سالانه خود را برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 برگزار کردند که در ادامه مختصری از شرح حال این جلسه را می خوانید.

همراه: شرکت ارتباطات سیار (همراه) با توجه به اینکه یکی از بزرگ ترین شرکت های بورسی است، در چند سال اخیر همیشه مجمع خود را در پایان فروردین یا ابتدای اردیبهشت برگزار کرده و از این جهت شاگرد اول بورس است. مجمع امسال همراه اول که روز یکشنبه برگزار شد، با 318 تومان تقسیم سود همراه بود. با توجه به افزایش سرمایه ثبت شده شرکت میزان کل تقسیم سود «همراه»، 9 درصد بیشتر از سال گذشته بود. بایکا: همچنین روز یکشنبه مجمع سالانه شرکت بازار پایه ای کابل ایران (بایکا) برای سال منتهی به 30 آذر 1396 پس از تنفس دو هفته ای تشکیل و صورت های مالی این شرکت زیانده بدون تقسیم سود تصویب شد. حاریا: دوشنبه مجمع سالانه شرکت کشتیرانی آریا (حاریا) برای سال مالی منتهی به 10 دی 1396 به حدنصاب نرسید و به زمان دیگری موکول شد. البته در این جلسه مدیرعامل شرکت توضیحاتی درباره وضعیت این شرکت بازار پایه ای برای سهامداران ارائه کرد.

کمرجان: مجمع فوق العاده افزایش سرمایه شرکت مرجان کار (کمرجان) نیز پس از چندی که بین سهامدار عمده و سهامدار درصدی درباره میزان افزایش سرمایه اختلاف بود، نهایتا روز سه شنبه برگزار و سرمایه شرکت دو برابر شد. در شهرستان ها نیز شاهد دومجمع سالانه بودیم. روز شنبه شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) که سال گذشته در فرابورس عرضه اولیه شد در اصفهان مجمع خود را برگزار و 50 ریال سود تقسیم کرد. در کرمانشاه نیز شرکت پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با تقسیم 350 ریال سود پرونده سال مالی منتهی به 29 اسفند 1396 را بست. اعضای سایت «دنیای بورس» (www.donyayebourse.com) می توانند گزارش مشروح مجامع فوق را در بخش اخبار مجامع مطالعه کنند.