آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۱۹
بورس کالا
۱۴

ساخت یک مجتمع تولید استایرن جدید در چین

یک مجتمع بزرگ استایرن منومر در چین تا سال 2020 راه اندازی خواهد شد.

شرکت آمریکایی ارائه دهنده خدمات تکنولوژیکی بجر لایسنسینگ به تازگی اعلام کرد: شرکت پتروشیمی فوجیان گولی چین برنامه دارد در سال 2020 میلادی یک مجتمع تولید استایرن منومر (SM) بر مبنای اتیل بنزن با ظرفیت 600 هزار تن در سال را در شهر ژانگ ژو این کشور راه اندازی کند.

به گزارش«نیپنا» به نقل از پلاتس، بنا بر اعلام شرکت بجر، مجتمع یادشده بخشی از پروژه پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه گولی است. عملیات طراحی مهندسی پایه در آستانه شروع قرار دارد و مطابق جدول زمانبندی انتظار می رود تکمیل مکانیکی و راه اندازی آن تا سال 2020 میلادی محقق شود.این مجتمع تولید استایرن منومر که در منطقه توسعه اقتصادی گولی واقع در شهر ژانگ ژو استان فوجیان راه اندازی می شود؛ از فناوری اختصاصی شرکت بجر موسوم به EBMax بهره خواهد برد.

برپایه این گزارش، قرارداد ساخت تعدادی مجتمع استایرن منومر در چین شامل مجتمع یک میلیون و 200 هزار تنی شرکت نفت و صنایع شیمیایی چجیانگ که در جزیره Daxiaoyushan، در شهر ژوشان استان چجیانگ ساخته می شود؛ به این شرکت آمریکایی واگذار شده است. مجتمع یادشده که یکی از بزرگ ترین تاسیسات استایرن منومر جهان خواهد بود، بنا بر بیانیه منتشر شده در سپتامبر سال 2017، در سال جاری میلادی راه اندازی می شود.