آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۰
گردشگری
۱۷
درنگ

سفر 738 هزار ایرانی به ترکیه در سه ماه

منابع رسمی ترکیه اعلام کرده اند که ایرانیان بیشترین گردشگران خارجی ترکیه در سال جاری میلادی هستند؛ به طوری که در سه ماه اول سال 2018، تعداد 738 هزار گردشگر ایرانی به این کشور سفر کرده اند.

به گزارش «ایرنا» و بر اساس گزارش وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور، تعداد 178 هزار نفر از این گردشگران از مرزهای زمینی و مابقی نیز از مرزهای هوایی به ترکیه سفر کرده اند. آمارهای وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نشان می دهد بعد از گردشگران ایرانی، اتباع گرجستان، آلمان و بلغارستان بیشترین شمار گردشگران خارجی این کشور در سه ماه نخست سال 2018 را تشکیل داده اند. این گزارش همچنین تصریح کرده است که میزان سفر گردشگران ایرانی به ترکیه در سه ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه در سال قبل، بیش از 50 درصد افزایش داشته است. وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه همچنین خاطرنشان کرده که در ماه مارس سال جاری میلادی که مصادف با ایام تعطیلات نوروز 97 بود، 387 هزار نفر گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند که 47 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد.

در همین بازه زمانی تعداد 96 هزار و 335 گردشگر ایرانی از مرز بازرگان به ترکیه سفر کرده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایشی 50درصدی خبر می دهد. در این ایام از مرز رازی خوی نیز 58هزار گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده اند که در مقایسه با نوروز 96، حدود 15 درصد بیشتر است. همچنین میزان ورود گردشگران ایرانی در ایام عید نوروز به این کشور از مرز سرو ارومیه نیز 24 هزار نفر بوده که در مقایسه با سال قبل 100 درصد افزایش یافته است. این آمار درحالی منتشر شده است که در سال 2017 میلادی تعداد 2 میلیون و 500 هزار نفر گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کردند و بعد از اتباع کشورهای روسیه و آلمان پرشمارترین گردشگران خارجی این کشور بودند. بر اساس گزارش مرکز آمار ترکیه، درآمد گردشگری این کشور در سال 2017 میلادی نسبت به سال 2016، به میزان 9/ 18 درصد افزایش داشته و با ثبت پذیرش 4/ 32 میلیون گردشگر خارجی به رقم 26 میلیارد و 283 میلیون دلار رسیده است.