آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۰
استان ها
۱۸

قطار شهری پاکدشت-تهران به زودی راه اندازی می شود

محسن عسکری

دنیای اقتصاد - شرق استان تهران: فرماندار پاکدشت گفت: با تلاش مسوولان در سال جاری شاهد آغاز طرح های زیرساختی همچون قطار شهری، ادامه اجرای عملیات کمربندی شهرستان، اصلاح شبکه آب شهری و سیستم فاضلاب شهری خواهیم بود.

هادی تمهیدی از راه اندازی قطار شهری تهران-پاکدشت و بالعکس خبر داد و با بیان ویژگی های این قطار همچون کاهش تصادفات جاده ای، ظرفیت جابه جایی بیشتر مسافران نسبت به سایر وسایل نقلیه و تسهیل دسترسی شهروندان پاکدشتی به مرکز استان و نقاطی که در این مسیر ارتباطی واقع می شوند، اظهار کرد: اعتبار لازم از سوی راه آهن جمهوری اسلامی برای این طرح در نظر گرفته شده و در سال جاری عملیات این طرح آغاز خواهد شد.

وی افزود: این قطار از ایستگاه بهرام قرچک جدا شده و برای آن مسیری طراحی شده است. در واقع خط آهنی معروف به خط آهن پارچین که در گذشته ایجاد شده، مجددا احیا خواهد شد. این خط با عبور از روستای قلعه نو به میدان سپاه که ایستگاه مرکزی در پاکدشت خواهد بود، متصل شده و از آنجا به صورت زیرزمینی شمال شهر پاکدشت و سپس مسیر ایوانکی و شریف آباد و شهرک های صنعتی را پوشش خواهد داد و در نهایت در تهران با ایستگاه متروی شهر ری تلفیق خواهد شد.