آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۲
بازرگانی
۵

خبر

کنترل پیشرفته 90 درصد واردات و ترانزیت کشور تا پایان سال

دنیای اقتصاد: رئیس کل گمرک گفت: 90 درصد واردات و ترانزیت کشور تا پایان سال تحت پوشش تجهیزات کنترلی قرار خواهد گرفت.

به گزارش گمرک، فرود عسگری در مراسم افتتاح ایکس ری های جدید در گمرک دوغارون گفت: تجهیز گمرکات به ایکس ری های پیشرفته و پرسرعت برای کنترل کامل مبادی ورودی از سیاست های کلان گمرک ایران است. وی افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری 90درصد واردات و ترانزیت کشور تحت پوشش تجهیزات کنترلی قرار گیرد. وی با اشاره به تجهیز گمرک دوغارون به ایکس ری جدید کامیونی گفت: از مشخصات این ایکس ری ها ثبت و انتقال و تصاویر اسکن شده بین گمرکات مبدا و مقصد است. رئیس کل گمرک گفت: در مناقصه ایکس ری های چمدانی که امسال برگزار شد یک دستگاه از 15 دستگاه ایکس ری چمدانی به گمرک دوغارون برای کنترل کالای همراه مسافر تخصیص داده شده است. در این مراسم حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامیده شده است گفت: برای حمایت از کالای ایرانی باید مردم، مسوولان و تولیدکنندگان مشارکت فعال داشته باشند. معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: یکی از زمینه های حمایت از کالای ایرانی جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور است.

فائو پیش بینی کرد: کاهش تولید و ذخایر جهانی غلات در سال 2018

دنیای اقتصاد: تازه ترین گزارش عرضه و تقاضای غلات فائو نشان می دهد که تولید و ذخایر جهانی این محصولات در سال زراعی 2018 کاهش خواهد یافت. طبق اعلام دفتر نمایندگی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران، این سازمان اعلام کرده که به رغم پیش بینی کاهش تولید، برآوردهای اولیه حاکی از وضعیت مطلوب بازارهای جهانی غلات در سال جاری میلادی است.

انتظار می رود تولید جهانی غلات در سال 2018 با افت 6/ 1 درصدی نسبت به سال 2017، به 2607 میلیون تن کاهش یابد که عمدتا ناشی از پیش بینی روند نزولی تولید ذرت به ویژه در آمریکا است. کاهش برداشت گندم در فدراسیون روسیه نیز یکی از دلایل عمده افت تولید این محصول در جهان خواهد بود. فائو همچنین پیش بینی کرده است که تولید جهانی برنج با رشد 3/ 1 درصدی به 6/ 510 میلیون تن رسیده و رکورد جدیدی در این بخش ثبت شود.