آرشیو چهار‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۳
استان ها
۱۸

احداث سه تصفیه خانه فاضلاب در هرمزگان

دنیای اقتصاد – بندرعباس: معاون مهندسی و توسعه آبفای هرمزگان از احداث سه تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای میناب، جاسک و بندرعباس (شهرک پیامبراعظم) خبر داد. سعید صادقی گفت: اصلاح و توسعه 3/ 158 کیلومتر از شبکه توزیع آب شهرهای استان در سال گذشته انجام شده است و امسال نیز طرح توسعه و بازسازی 110 کیلومتر از شبکه توزیع آب استان را با اعتبار 177 میلیارد ریال در حال اجرا داریم.

وی افزود: همچنین در بخش فاضلاب علاوه بر بهره برداری از ایستگاه پمپاژ شماره 6 بندرعباس (شهرک نبوت)، 6/ 21 کیلومتر توسعه شبکه و 3/ 1 کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب اجرا شده است و امسال نیز پیش بینی می شود 25 کیلومتر شبکه فاضلاب با اعتبار 167 میلیارد ریال اجرایی شود. صادقی همچنین از احداث سه تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای استان خبر داد و گفت: اکنون تصفیه خانه فاضلاب شهرک پیامبراعظم، میناب و جاسک در مجموع به ظرفیت 27 هزار 595 مترمکعب در شبانه روز و بازسازی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس را در حال اجرا داریم. صادقی گفت: پیش بینی می شود با تخصیص 150 میلیارد ریال اعتبار در سال 97، تصفیه خانه فاضلاب میناب نیز با ظرفیت 15 هزار و 240 مترمکعب در شبانه روز تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: سال گذشته فاز اول طرح فاضلاب رودان بهره برداری شد. معاون مهندسی و توسعه آبفای استان در ادامه اظهار کرد: در بخش احداث مخازن ذخیره آب نیز تعداد 14مخزن در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، بشاگرد، سیریک، فین، تخت، فرامرزان، هرمز و میناب در مجموع به حجم 63 هزار مترمکعب در حال ساخت است.