آرشیو چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۳
خبر
۸

خبر

روایت دادستان کل از دلیل فیلتر تلگرام

میزان: محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور درباره مطالبی درخصوص اینکه مقام معظم رهبری موضوع تصمیم اخیر در مورد تلگرام را مطرح کرده اند، گفت: اخیرا از سوی رئیس جمهور محترم مطلبی در صفحه اینستاگرام منتشر شده و ذیل آن به این نکته اشاره شده بود که گویا ضمیر و مخاطب آن به رهبری معظم انقلاب بر می گشت، اما واقعا چنین نبوده که مقام معظم رهبری دستور تصمیم اخیر در مورد تلگرام را داده باشند. دادستان کل کشور گفت: در چند مورد از وزیر محترم ارتباطات خواستم که اطلاعات مربوط به متهمین را از مدیر تلگرام بخواهید، اما این فرد همکاری نکرده بود و حاضر نشده بود هیچ اطلاعاتی به وی بدهد.وی تاکید کرد: قوه قضائیه وقتی می بیند تلگرام اینگونه بستر جرم و جنایت شده و هیچ راهی جز مسدود کردن آن نیست، آیا باید آن را رها کند یا اینکه باید در اجرای وظایف و مسوولیت های قانونی قوه قضائیه اقدام لازم را صورت داد.

سیف در فراکسیون امید ابراز کرد: امیدواری برای ایجاد ثبات در بازار ارز ظرف 15 روز آینده

دنیای اقتصاد: بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به حضور ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در این فراکسیون برای بررسی وضعیت بازار ارز گفت: آقای سیف در این جلسه ابراز امیدواری کرد که تا 15 روز دیگر و با سیاست های ارزی دولت آرامش در بازار ارز حاکم شود.

پارسایی در گفت وگو با «ایسنا» با بیان اینکه در این جلسه نکات مثبت و منفی سیاست های دولت در تثبیت بازار ارز و افزایش و کاهش نرخ بهره بانکی مورد بررسی قرار گرفت، افزود: سوال این بود که چطور دولت می خواهد با قاچاق ارز و عدم همکاری برخی بانک ها با سیاست های دولت کار را پیش ببرد و چطور تیم اقتصادی می تواند مراودات بانکی داشته باشد. توضیحات آقای سیف نیز ناظر به این بود که تا 15 روز دیگر احتمالا نتیجه سیاست های دولت در بازار ارز مشهود خواهد شد، البته ایشان ابراز امیدواری کرد که تا آن زمان شاهد تثبیت بازار ارز باشیم.