آرشیو چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۳
فرهنگ و هنر
۳۲

تئاتر

اجرای نمایش «ابلوموف» با بازی پیام دهکردی

نمایش «ابلوموف» به کارگردانی سیاوش بهادری راد از دوشنبه 24 اردیبهشت در سالن ناظرزاده کرمانی به صحنه می رود.داستان «ابلوموف» نوشته ایوان گنجاروف درباره شخصی به نام ایلیا ایلیچ ابلوموف است که دوران کودکی را در املاک پدرش در روستا در کنار خانواده و دوستش آندره می گذراند.

در جوانی در سن پترزبورگ به استخدام دولت در می آید. پس از سال ها خدمت در کار دولتی، ابلوموف بازنشسته همه روز در خانه روی کاناپه می لمد. لمیدگی برای او نه از روی خستگی یا کسالت، بلکه خو و عادت اوست. هر وقت در خانه است که همیشه هست، روی کاناپه لمیده یا در خواب است. آندره می کوشد ابلوموف را با زندگی اجتماعی آشنا کند و او را از سستی و خمودگی نجات دهد اما...

پیام دهکردی، مهدی بجستانی، پرهام یداللهی، فراز سرابی، جواد پولادی، مهدی بوسلیک، امیر جنانی، عارفه لک، مهرداد مصطفوی و الهه افشاری به عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارند. نمایش «ابلوموف» ساعت 21 در سالن ناظرزاده کرمانی به روی صحنه می رود.

روایتی از مشکلات یک زن مرده شور در تهران

نمایش «دده خانم» به نویسندگی و کارگردانی جواد عاطفه و بازی عاطفه پاکبازنیا از 18 اردیبهشت 97 در خانه نمایش «دا» روی صحنه می رود.

«دده خانم» روایتگر زن مرده شوری است که فرزندش مرده و باید فرزندش را بشورد! این نمایش هم همچون نمایش «خانم ایکس»، درباره زن و مساله زنان در مصاف با کار، همسر و فرزند و زندگی است. این بار دده خانم، با تک گویی خودش، بحران زن بودن را در جامعه ای مردسالار روایت می کند. زنی که هیچ است و می خواهد و تلاش می کند که باشد و زندگی کند. عاطفه پاکبازنیا بازیگر این نمایش است.