آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۴
فرهنگ و هنر
۱۴

کوتاه از فرهنگ و هنر

نمایشگاه نقاشی و مجسمه در «این جهان بازیافته»

نمایشگاه «این جهان بازیافته» آثار بهار مجابی از فردا جمعه در گالری فردا به نمایش در می آید.

در این نمایشگاه 20 اثر نقاشی از این هنرمند و نیز 12 مجسمه و یک چیدمان برای نمایش انتخاب شده است. در استیتمنت این نمایشگاه که به قلم جواد مجابی برادر این هنرمند نگاشته شده، آمده است: «این نمایشگاه، حاصل هفت سال کوشش پیگیر بهار مجابی در نقاشی و تندیس گری است. «طبیعت بیجان» اولین انگیزه بازنمایی زندگی ایرانی است که در آنها لذت نقاشی کردن صرف ثبت اشیای خاطره انگیز شده است. دوره بعدی مجموعه «دست ها» ست که با تاکید بر انگشتان آفرینش کار هنرمندان معاصر، کوشش زیستاری آنها را در آفریدن جهان معنوی شان بازتاب می دهد.»

این نمایشگاه تا 27 اردیبهشت در گالری فردا برپا خواهد بود و علاقه مندان می توانند از ساعت 16 تا 20 به نشانی خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 واحد 2 مراجعه کنند. این گالری روزهای پنج شنبه از ساعت 16 تا 18 میزبان بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه عکسی بر پایه فلسفه سهروردی

نمایشگاه «چهل؛ رساله ای در باب سلوک زمینی» 21 اردیبهشت در گالری محسن افتتاح می شود. مجموعه «چهل؛ رساله ای در باب سلوک زمینی» که ایده آن بر پایه فلسفه سهروردی و حکمت اشراق استوار است، در اصل شامل چهل عکس می شود که در کتابی با همین عنوان منتشر شده و در روز افتتاحیه نمایشگاه رونمایی خواهد شد. همچنین این نمایشگاه سه روز پس از افتتاح در گالری محسن در نمایشگاه فوتو لندن 2018 نیز روی دیوار می رود. مهرداد افسری، عکاس، مستند ساز و ویدئو آرتیست ایرانی برنده جوایز متعددی در جشنواره های هنری داخلی و خارجی است. علاقه مندان می توانند تا 11 خرداد از این نمایشگاه بازدید کنند.