آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۸
فرهنگ و هنر
۳۲

تازه ها

شماره جدید «جهان کتاب» روی دکه

تازه ترین شماره مجله «جهان کتاب» با مطالب متنوعی منتشر شد. در این شماره هم به روال همیشه یادداشتی از پرویز دوائی با عنوان «مروارید پارسی» منتشر شده است.

همچنین مطالبی با عنوان های «خاطرات و یادداشت های فروغی»، «روزگار زیدآبادی جوان»، «بازنگری در ارزش های فراموش شده»، «دو کتاب درباره زبان پهلوی؛ آموزش و دوازده متن»، «از آشنایی تا بیگانگی»، «آیین نگارش علمی و اداری»، «تجربه ای از ترجمه گروهی شعر» و «نامه هایی به شاعر» در این شماره چاپ شده است.شعر ایران در دوره پساجنگ (1397-1367)» از کامیار عابدی، «چرا می گوییم دیوان بهار ناقص است؟» از ناصرالدین پروین، «وقتی که دیکتاتورها قلم به دست می گیرند» از دانیل کالدر با ترجمه پرتو شریعتمداری، «کتمان حقیقت؛ خودفریبی روسیه» از آنتونی بیور، «جوانی ژان دارک» از آفونس دولامارتین با ترجمه عباس آگاهی و «نام های آثار ادبی از کجا آمده اند؟» از گری دکستر با ترجمه پرتو شریعتمداری از دیگر مطالب چاپ شده در این شماره از «جهان کتاب» هستند. هزار و یک داستان، معرفی کوتاه، «فرزانه متبسم» درباره داریوش شایگان، مطلبی درباره «محمد صادقپور وجدی»، تازه های بازار کتاب و درگذشتگان نیز از دیگر بخش های این شماره از مجله محسوب می شوند. مجله «جهان کتاب» به قیمت 12 هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

ورود «دقیقه سی سالگی» به بازار کتاب

مجموعه شعر «دقیقه سی سالگی» سروده جواد زارعی منتشر شد. شعرهای این مجموعه کوتاه است و شاعر تلاش کرده فضایی به وجود بیاورد تا مخاطب با آن درگیر شود.

استفاده از عنصر تخیل و تلفیق آن با تصویر مهم ترین ویژگی شعرهای این کتاب است که با درهم ریختن مرز دریافت عقلی و حسی از مفاهیم و اتفاقات، خواننده را به بطن خاطرات در زندگی می کشاند. از سویی دیگر بازی های زبانی و زمانی و به دست دادن تفسیری نامعمول از افعال و امور عادی جامعه، انسان یا اجزای ادراکی او، فضای متفاوتی را در شعرها شکل داده است. دقیقه سی سالگی، در 48 صفحه و با قیمت 7000 تومان توسط انتشارات فصل پنجم روانه بازار شده است.