آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۹
استان ها
۱۸

راه اندازی نخستین سامانه جامع دریانوردان در بندر شهید رجایی

دنیای اقتصاد – بندرعباس: سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از راه اندازی سامانه جامع دریانوردان در بزرگ ترین بندر بازرگانی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: بندر شهید رجایی به عنوان نخستین بندر کشور محسوب می شود که اقدام به راه اندازی سامانه جامع دریانوردان کرده است.

وی اضافه کرد: از این پس، دریانوردان می توانند با مراجعه به این سامانه ضمن دسترسی به درگاه جامع خدمات الکترونیک، تمام امور مربوط به آزمون ها و صدور اسناد دریانوردی شامل ثبت نام اینترنتی، دریافت نتایج، درخواست اینترنتی صدور گواهینامه ها و شناسنامه دریانوردی و پیگیری آن اقدام کرده یا اطلاعات و اخبار لازم را از این مسیر دریافت کنند. سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: با بهره برداری از سامانه جامع دریانوردان، بستر یکپارچه و جامع ارائه خدمات اینترنتی به متقاضیان خدمات آزمون و صدور اسناد دریانوردی توسعه یافته است. مکی زاده از مزایای راه اندازی این سامانه را حذف رفت و آمدهای غیرضروری از مناطق دور و نزدیک و رفع محدودیت های زمانی و مکانی برای انتخاب یکی از مراکز هفت گانه آزمون و صدور اسناد دریانوردان کشور به منظور دریافت خدمات مورد نیاز آنها برشمرد. این مقام مسوول در پایان گفت: دریانوردان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بندر شهید رجایی به آدرس اینترنتی Shahidrajaeeport.pmo.ir از خدمات ارائه شده در سامانه جامع دریانوردان بهره مند شوند.