آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۷
اخبار کشور
۱۰

2 ساعت به درس تربیت بدنی پایه 12 اضافه شد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با افزوده شدن دو ساعت به درس تربیت بدنی پایه 12 در سال تحصیلی 98 -97 مجموع ساعات این درس به سه ساعت افزایش یافت.

مهرزاد حمیدی دیروز در آیین اختتامیه چهارمین المپیاد ورزش درون مدرسه ای چهارمحال و بختیاری افزود: در سال تحصیلی جاری نیزدرس تربیت بدنی در پایه 11 از یک به دو ساعت افزایش پیدا کرد.

وی آپارتمان نشینی و تغییر الگوی زندگی را تهدیدی برای کودکان و نوجوانان دانست که با گسترش ساعت ورزش در مدارس و همچنین برگزاری مسابقات و المپیادهای ورزشی این مشکل رفع خواهد شد.

به گفته وی، المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای فرصت تحرک بیشتر بین دانش آموزان و توسعه ورزش را فراهم و روحیه کار تیمی را نیز گسترش می دهد.

حمیدی، ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان، ارتقای آمادگی جسمانی و مهارت های ورزشی، کمک به انس بیشتر دانش آموزان با فعالیت های ورزش همگانی و قهرمانی و راه اندازی نهضت داوطلبی در تربیت بدنی را از اهداف برگزاری المپیادهای ورزش درون مدرسه ای اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، چهارمین دوره المپیاد ورزش درون مدرسه ای چهارمحال وبختیاری با رقابت 110 هزار دانش آموز در مدرس برگزار که از این تعداد بیش از 4 هزار دانش آموز به مرحله استانی راه پیدا کردند.