آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۹
بورس
۱۰
خبر

پذیرش شرکت های جدید هدف اصلی فرابورس در سال 97

ایبنا: مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به این موضوع که برنامه فرابورس در سال جاری حمایت و استقبال از عرضه های اولیه و ورود شرکت های جدید است، عنوان کرد: این امر منجر به ورود نقدینگی به بازار سرمایه و تعمیق بورس خواهد شد و از مهم ترین استراتژی هایی است که اشتیاق فعالان بورسی را برای سرمایه گذاری افزایش می دهد و همچنین کمک می کند کشور به مدد تامین مالی بخش های متنوع تری از اقتصاد و صنایع در مسیر توسعه قدم های بزرگ تری بردارد.

امیر هامونی اضافه کرد: هر سال شرکت های زیادی از صنایع مختلف مانند پتروشیمی، پالایشی، خودرو و ساخت قطعات، اطلاعات و ارتباطات، محصولات غذایی، حمل و نقل و ارتباطات و... درخواست پذیرش خود را به فرابورس ارائه می دهند که پس از پذیرش و درج نماد 4 ماه فرصت دارند تا با ارائه مدارک و مستندات لازم شرایط عرضه اولیه سهام در بازارهای فرابورس را پیدا کنند، بنابراین شرکت های زیادی از صنایع مختلف در صف عرضه اولیه فرابورس قرار دارند که به محض آنکه شرایط برای عرضه عمومی آنها فراهم شود به تابلوی معاملات می آیند.

هامونی ادامه داد: همچنین با توجه به مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار سرمایه با ورود شرکت به بازار فرابورس از یکسو ارزش واقعی شرکت تعیین می شود و از سوی دیگر قدرت نقدشوندگی سهام شرکت افزایش می یابد و دارنده سهم می تواند در هر زمان ممکن اقدام به فروش سهام به قیمتی منصفانه کند. علاوه بر این سهامداران شرکت به ویژه سهامداران عمده می توانند با توثیق سهام خود نزد بانک ها به جای توثیق ملک و نظایر آن اقدام به اخذ تسهیلات بر مبنای ارزش بازار سهام کنند و در اخذ تسهیلات نیز در مقایسه با سایر شرکت های غیر بورسی در اولویت قرار گیرند.