آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۷
شهرستان ها
۷

بهره برداری از چهار طرح سلامت در کرمانشاه

چهار طرح حوزه سلامت در سفر 2 روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کرمانشاه افتتاح و به بهره برداری رسید.

مرکز بیماری های ریوی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع)، اتاق تمیز پزشکی بازساختی دانشکده پزشکی، کلینیک های فارابی و شهید دکتر فتاحی چهار طرح افتتاح شده با حضور وزیر بهداشت در شهر کرمانشاه بود.

ساخت مرکز بیماری های ریوی از سال 94 آغاز که برای ساخت و تجهیز آن 25 میلیارد ریال هزینه شده است.این مرکز در زمینی به مساحت 500 متر مربع ساخته شده و 10 تخت بستری دارد.

برای افتتاح اتاق تمیز پزشکی بازساختی دانشکده پزشکی نیز پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

کلینیک فارابی در بیمارستان فارابی کرمانشاه نیز که عملیات ساخت آن سال 95 شروع شد با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

این کلینیک دارای بخش های مختلف از جمله پنج یونیت دندانپزشکی، بخش های اطفال، دندانپزشکی، تخصص قلب، زنان و زایمان، آزمایشگاه و مرکز تحقیقات سوء مصرف مواد مخدر است.

همچنین کلینیک تخصصی و فوق تخصصی شهید دکتر فتاحی در زمینی با زیربنای 2 هزار و 330 متر مربع در چهار طبقه و با 22 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد و 12 کلینیک تخصصی کوچک داخل آن ساخته شده است و بخش های درمانی آن شامل چشم پزشکی، ریوی، زنان و زایمان، قلب، رادیولوژی، مغز و اعصاب و دندان پزشکی است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در طول 2 روز سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه در مجموع 40 طرح با 295 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

دکتر محمودرضا مرادی اظهار کرد در سفر وزیر بهداشت چهار کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با 72 میلیارد ریال، 2 مرکز سی تی اسکن در شهرستان های جوانرود و کنگاور با 40 میلیارد ریال، هشت مرکز خدمات جامع سلامت و 14 پایگاه شهری و پنج پانسیون پزشکان با 141 میلیارد ریال افتتاح شد.

به گفته او، افتتاح 40 طرح به صورت همزمان انجام شد و وزیر بهداشت سفری به شهرستان های استان برای افتتاح طرح ها نداشتند.

همچنین مرکز بهداشتی درمانی جابری سرپل ذهاب با 599 متر زیربنا و صرف 8 میلیارد و 200 میلیون ریال به بهره برداری رسید. این مرکز بهداشتی درمانی با 5 باب خانه بهداشت به بهره برداری رسید که بخشی از زمین آن در قالب 4 هزار و 800 متر مربع توسط یک فرد نیکوکار اهدا شد.