آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۲۱۹۰۷
شهرستان ها
۷

روند بروز بیماری های اسهالی در خوزستان بسیار نگران کننده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روند بروز بیماری های اسهالی در خوزستان بسیار نگران کننده است.

اهواز- خبرنگار کیهان: شکراله سلمان زاده در شورای سلامت استان خوزستان افزود: سیر بیماری های اسهالی در سال 97 بسیار بدتر از سال گذشته و حتی بدتر از سال 94 که با اپیدمی التور در استان مواجه بودیم است.

وی در خصوص هپاتیت A از جمله بیماری های منتقله از طریق آب و غذا نیز گفت: براساس آمار هپاتیت A در سال 97 نسبت به سال گذشته پیک بالاتری را نشان می دهد و این لزوم نظارت جدی تر بر موضوع سلامت آب و غذا را نشان می دهد.

سلمان زاده در ادامه بیان کرد: 1802 روستا داریم که از لوله کشی آب برخوردارند و 28 روستا نیز آب را از تاسیسات غیرفعال دریافت می کنند که نیازمند اقدام عاجل در استان هستیم.

وی افزود: 392 روستا فاقد لوله کشی آب هستند و 263 روستا نیز فاقد متولی تامین کننده آب هستند و 41 روستا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بدون کلرزنی آب را دریافت می کنند بنابراین تعداد زیادی از هم استانی های ما دسترسی به آب آشامیدنی سالم ندارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: ما نمی توانیم بگوییم در آستانه بیماری وبا هستیم بلکه ما در پیک بیماری وبا قرار داریم و خطر جدی است و فرصتی برای موکول کردن به هفته های آتی نیست.

سلمان زاده تاکید کرد: تاسیساتی که غیرفعال هستند و کلرزنی نمی کنند هرچه سریع تر اصلاح شوند. ما به دنبال هزینه های کلان و احداث تاسیسات و حتی زیبایی شناسی و رنگ و بوی آب هم نیستیم فقط به دنبال میکروب زدایی آب و سلامت هستیم.

وی خواستار تعیین تکلیف روستاهای فاقد آب سالم و تهیه برنامه اجرایی رفع اشکالات تاسیسات و سامانه های آبرسانی استان در اسرع وقت شد.