آرشیو چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۵۱۰۷
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

نخرید تا تورم نداشته باشیم!

وزیر ارتباطات روزهای سختی دارد. یک روز با پیام رسان های داخلی کل کل می کند، یک روز از وجود فیلترشکن ها ابراز ناخرسندی می کند و البته بلافاصله تاکید می کند که فعلا از فیلتر فیلترشکن ها خبری نیست. کلا وزیر محکم ایستاده تا کسی بی ارتباطی نکند ولی هنوز این سوال به جای خودش باقیست که با کجدار و مریز نگه داشتن تلگرام، چطور وزارت ارتباطات می گوید که دارد از پیام رسان های داخلی حمایت می کند؟

گوشت گوسفندی شد 50 هزار تومان. همین چند روز پیش بود که مقامات دولتی تاکید کردند در آستانه ماه رمضان خبری از گرانی مواد خوراکی نیست. اما گویا این وعده ها در بازار خیلی خریداری نداشته و پس از مرغ، حالا گوشت هم دارد مسیر گرانی را طی می کند. امیدواریم تا کار قیمت ها به جاهای باریک کشیده نشده، دولت دست کم وعده تخصیص سبدهای کالایی به نیازمندان را اجرایی کند.

کمپین «نه به خرید خودرو» راه نیفتاده اما مشتری های خودرو با عقب نشینی از خرید، قیمت بعضی از خودروهای داخلی گران شده را کاهش دادند. مثلا «دنا» دیروز شیب قیمتی منفی را تجربه کرد تا حساب دست خودروسازهایی بیاید که تا دلار گران شد و وارداتی ها افزایش قیمت پیدا کردند، دست به کار شده و قیمت ها را بالا بردند. کارشناسان «خبرچین» معتقدند که کلا اگر مردم هیچ چیزی (اعم از خوردنی و پوشیدنی و سوارشدنی و...) نخرند، قیمت ها همین طور پایین خواهد آمد!