آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۲
سیاسی
۲۱

وزیر دادگستری: گزارش کمیته بازدید از زندان ها به رئیس جمهوری ارائه می شود

وزیر دادگستری، همکاری نکردن دستگاه های غیردولتی با کارگروه بررسی وضعیت بازداشتگاه ها و بازداشت شدگان را رد کرد و گفت: گزارش های تکمیلی در این باره پس از یکی، دو جلسه دیگر که خواهیم داشت به آقای رئیس جمهور داده می شود. ما هم اکنون در حال در جمع بندی این موضوع هستیم.

به گزارش ایلنا، سیدعلیرضا آوایی دیروز و در پایان نشست هیات دولت، درباره نتیجه کمیته بازدید از زندان ها و بازداشت های حوادث دی ماه گفت: بعد از ماموریتی که داده شد، یک جلسه در شورای عالی امنیت ملی و یک جلسه هم درخدمت وزیر کشور برگزار شد زیرا در حقیقت دو ماموریت داده شده بود؛ یکی به آقای شمخانی و هم یکی به آقای رحمانی فضلی. وی با بیان اینکه به دنبال آن دوجلسه، برخی تحقیقات انجام شد و پاسخ هایی نیز داده شده است، اظهار کرد: گزارش های تکمیلی در این باره پس از یکی، دو جلسه دیگر که خواهیم داشت به آقای رئیس جمهوری داده می شود. ما اکنون در حال جمع بندی این موضوع هستیم.

وزیر دادگستری درباره نظارت بر بازار در ماه رمضان نیز تصریح کرد: چند روز پیش جلسه ای در این باره برگزار و دو نظر مطرح شد. یک نظر این بود که برخی از کسبه و بازاریان یک مسیر بی وفایی با ملت را در پیش گرفته اند و به بهانه بعضی از مسائل سیاسی و ارزی، اجناسی را که در بازار داشته اند، احتکار کرده اند.

آوایی ادامه داد: نمایندگان بازار چنین نظری نداشتند ولی گزارش هایی که داده شده نشان می دهد این قضیه، بخشی از آن درست است بنابراین از سازمان تعزیرات و مجموعه های موظف دیگر خواسته ایم از همه ظرفیت های قانونی خود استفاده کنند؛ با تذکر دادن و سپس با اقدام. حتما با کسانی که احتکار می کنند و در چنین شرایطی ملت را در تنگنا قرار می دهند، برخورد می کنیم.