آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۴۳۳۰
مسکن و عمران
۷

خبر

پیش بینی کاهش کیفیت زندگی در تهران

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری تهران گفت: درحال حاضر 65 درصد جمعیت کشورمان شهرنشین بوده و این جمعیت مدام درحال افزایش هستند به طوری که تا سال 1430 حدود 75 درصد جمعیت کشور شهر نشین خواهند شد.

محمد فرجود، مدیر عامل سازمان فناوری شهرداری تهران اظهار کرد: کلان شهر تهران نیز در آینده نزدیک باجمعیتی بالغ بر 10میلیون نفر به ابر شهری تبدیل خواهد شد که براساس آمارها کیفیت زندگی در این شهر 15 درصد از شاخص های جهانی پایین تر خواهد بود. او ادامه داد: بی تردید اینکه در یک سال بیش از صد روز هوای تهران ناسالم باشد موضوع خطرناکی است که باید ما را به این نکته برساند که در حوزه حمل ونقل بسیار ضعیف عمل کرده ایم. به گفته فرجود، قطعا نیاز جدی به تغییر فرآیندها و قوانین موجود برای تحقق شهر هوشمند وجود دارد. او تاکید کرد: مساله شهرنشینی در کلان شهرها یک موضوع فزاینده است و در تمام دنیا چنین شهرهایی در حال تبدیل شدن به شهر هوشمند پیش رفته اند؛ چراکه این مساله می تواند بسیاری از مشکلات آنها را حل و فصل کند.

کاهش زمان طرح ترافیک در ماه رمضان

رئیس پلیس پایتخت از کاهش یک ساعته زمان اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام ماه رمضان خبر داد. به گزارش «ایسنا»، سردار حسین رحیمی روز گذشته با اعلام این خبر افزود: بنابر تدابیر اتخاذ شده و اقتضائات پلیس در حوزه ترافیک به مناسبت ماه مبارک رمضان، ساعت آغاز طرح ترافیک و زوج و فرد همچون گذشته 6:30 خواهد بود اما طرح ترافیک در ماه رمضان تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت و طرح زوج و فرد نیز به همین ترتیب ساعت 18 خاتمه می یابد.