آرشیو پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۲
اجتماعی
۷

وزیر بهداشت: مردم نگران تامین دارو نباشند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تحریم های احتمالی امریکا در 6 ماه آینده مشکلی را برای ایران ایجاد نمی کند، گفت: دارو به اندازه کافی در کشور موجود است و جای هیچ نگرانی نیست.

به گزارش ایرنا، حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا طبق شنیده هایی مبنی بر اینکه قرار است در 6 ماه آینده تحریم های امریکا برگردد، در صورت بازگشت این تحریم ها در زمینه دارو با مشکل مواجه خواهیم شد، اظهار داشت: باید آمادگی لازم را داشته باشیم تا اگر آن شرایط رخ داد، در بخش غذا و دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی برای مردم پیش نیاید.

وی توضیح داد: دارو به اندازه کافی در کشور موجود است و ما هم مرتب رصد می کنیم؛ در عین حال معاون اجتماعی وزارت بهداشت نیز دائما جلسه دارد تا اگر مشکلی در یک شهر یا منطقه رخ داد، آن را حل کنیم.

وزیر بهداشت، در پاسخ به این سوال که آیا قرار است برخی داروها از فهرست کالاهای اساسی خارج شوند، نیز گفت: این گونه اظهار نظرها شایعه است، به شایعات توجه نکنید؛ ما تصمیم جدیدی را جدای از آنچه که در طول یکی دو سال گذشته داشتیم، نداریم و مراقبت می کنیم که آسیبی در این خصوص به مردم وارد نشود.

هاشمی افزود: اگر تلاطمی در یکی دو ماه آینده رخ داد، مطمئن باشید که مهم ترین اولویت ما بحث داور، تجهیزات پزشکی و مراقبت از افزایش قیمت و در عین حال تامین و دسترسی دارو است.