آرشیو پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، شماره ۶۷۸۲
فن آوری
۸

حذف 583 میلیون اکانت جعلی در «فیس بوک»

میترا جلیلی

فیس بوک در تازه ترین گزارش خود از حذف583 میلیون اکانت جعلی از این شبکه اجتماعی خبر داده است. در گزارش فیس بوک آمده است که در این اکانت ها فعالیت هایی همچون ترویج خشونت، کلمات تنفرآمیز، ترویج و تبلیغ تروریسم و... انجام می شده است. در همین راستا این غول دنیای فناوری با کمک فناوری ها و ابزارهای ویژه خود و همچنین هوش مصنوعی به دنبال حذف چنین اکانت های تقلبی است.

البته شاید در نگاه نخست این درصد، رقم بالایی به چشم نیاید ولی وقتی نگاهی به کاربران 2.2میلیاردی فیس بوک بیندازیم و بدانیم که تقریبا هر روز تلاش می شود بیش از 6.5 میلیون حساب جعلی در فیس بوک ایجاد شود، به مدیران فیس بوک حق می دهیم که با شتاب به دنبال حذف این اکانت ها و نیز شفاف سازی باشند.

«گای روسن» معاون بخش مدیریت محصولات فیس بوک دراین باره گفت: بسیاری از این اکانت های جعلی تنها چند دقیقه پس از ثبت اکانت، مسدود شده اند و امیدواریم بتوانیم همه اکانت های جعلی که از این فضا در حال سوء استفاده هستند را مسدود و معلق کنیم. وی ادامه داد: ما معتقدیم افزایش شفافیت، سبب بالارفتن میزان مسئولیت پذیری در طول زمان می شود و انتشار چنین گزارش هایی به ارتقای سریع عملکرد ما کمک خواهد کرد. البته ما هنوز راه درازی در پیش داریم تا بتوانیم از سوء استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک ممانعت کنیم.